50+ „Colorit“ Banjaluka: Poslovanje obojeno uspjehom

coloritInvesticije u proizvodnju koje će dovesti do razvoja postojećih i uvođenja novih proizvoda uz kontinuiran, ali umjeren rast, te osvajanje novih tržišta, poslovna je politika preduzeća „Colorit“ iz Banjaluke, koja se bavi proizvodnjom materijala za završne radove u građevinarstvu.

Priča ove porodične firme počela je sada već davne 1996. godine sa nekoliko zaposlenih, da bi danas, više od dvije decenije kasnije, ona prerasla u preduzeće koje zapošljava 65 radnika.

U njihovim proizvodnim pogonima prave se fasade, disperzije, poludisperzije, građevinska ljepila, glet-mase, mase za izravnavanje podova i ostali dekorativni materijali. Paleta broji oko 45 različitih proizvoda.

Sirovine nabavljaju od renomiranih evropskih proizvođača sa kojima postoji dugogodišnja saradnja pa stoga ni ne čudi što su i proizvodi vrhunskog kvaliteta u skladu sa najzahtjevnijim standardima.

„Pokazali smo ozbiljnost i želju da opstanemo i da napredujemo, a ne da pravimo kratkoročni profit i da se zatim izvučemo iz ove djelatnosti“, kaže Saša Matić, suvlasnik i direktor „Colorita“.

Dodaje kako je prošle godine ostvaren rast od deset odsto, a da će ove, ako sve bude kako je planirano, on iznositi sedam odsto, čime će se kontinuitet u pozitivnom smislu nastaviti. Planovi za budućnost uglavnom se vežu za investicije u proizvodnji.

„To podrazumijeva i ulaganja u našu laboratoriju i nove objekte. Gradimo skladište sa 900 paletnih mjesta i to će biti realizovano do proljeća naredne godine, a nakon tog projekta idemo u izgradnju još jednog objekta, koji će omogućiti komotniji rad proizvodnje. Plan je da se širi proizvodnja i da se traže nova tržišta i zbog toga idemo u implementaciju novih standarda kako bismo mogli ta nova tržišta da osvajamo“, kaže Matić.

„Colorit“ je, inače, u procesu dobijanja sertifikata koji je vezan za termoizolacione sisteme koji su sve popularniji u građevinarstu pa očekuju kako će naredne godine s njima proširiti svoju ponudu.

Kada su problemi u pitanju, oni se, prije svega, ogledaju u neuređenom tržištu i jakoj konkurenciji koja dolazi iz zapadnih zemalja, a koja podršku ima u jakim podsticajima. Sektor građevine bilježi blagi rast, ali daleko od toga da je situacija idealna.

„Naše tržište nije uređeno i na njemu ima proizvoda sumnjivog kvaliteta. Mi se s tim teško možemo boriti dok država ne napravi sistemska rješenja u smislu rješavanja zakonske regulative i uvođenja određenih standarda u polju građevine. Tek tada će se isprofilisati oni koji prave kvalitetan proizvod i imaju sve potrebne sertifikate, a tada će se moći i razgovarati o tome da svi koji opstanu na tržištu imaju jednake uslove“, kažu u „Coloritu“.

Svjedoče kako se mora uložiti mnogo energije da bi se opstalo na tržištu, ali i poručuju kako se ne boje borbe sa „velikim igračima“.

Tu energiju crpe, prije svega, iz zdravih temelja sa kojih su izgradili svoje ime, iskustva, zatim zaposlenih, koji su neizostavan faktor uspjeha, i na kraju kupaca i klijenata koji su prepoznali kvalitet.

O projektu

Projekat „50+“ pokrenuli su „Nezavisne novine“ i Privredna komora Republike Srpske, a u okviru Projekta promocije domaće proizvodnje „Naše je bolje“.

On će trajati tokom 2017. godine i planirano je kontinuirano predstavljanje uspješnih preduzeća koja posluju u Republici Srpskoj, a zapošljavaju 50 i više radnika.

Cilj projekta je predstaviti što više pozitivnih primjera kako bismo podstakli investicije i razvojne programe i kako bi javnost bila upoznata sa poslovnim mogućnostima, proizvodnim asortimanom ili uslugama koje pružaju domaće kompanije. Biće predstavljena prirodna bogatstva, kao i turistički potencijali. Projekat su podržali grad Prijedor i opština Derventa.

PROFIL

Naziv: „Colorit“

Sjedište: Banjaluka

Osnovano: 1996.

Djelatnost: Proizvodnja materijala za završne radove u građevinarstvu

Broj zaposlenih: 65

Kontakt: www.coloritbl.com, 051/388-820, 388-830

Leave a Reply