Granični prelazi i terminali treba da rade 24 časa dnevno

prevozniciPredsjednik Područne privredne komore Banjaluka Goran Račić rekao je danas u Banjaluci da je jedan od načina kako se može ubrzati procedura prelaska granice za prevoznike da granični prelazi i terminali u BiH rade 24 časa, te da se ne dešava da sanitarni inspektori rade samo do 16.00 časova.

Račić je naveo da se nakon isteka radnog vremena sanitarnih inspektora ne mogu uraditi papiri za prolazak granice.

„Ukoliko riješimo problem dvadesetčetvoročasovnog rada graničnih prelaza, to bi značajno doprinijelo ubrzanju ovog procesa“, rekao je Račić novinarima nakon sastanka predstavnika Privredne komore Republike Srpske i Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Srpske.

On je rekao da će Komora Srpske informisati nadležne institucije na nivou BiH šta je potrebno preduzeti kako bi se koridori na granicama ubrzali.

„Ako nam je bezbjednost građana i vozača prioritet, onda moramo tim ljudima koji stoje na granicama po nekoliko dana obezbijediti adekvatne uslove, te da im to čekanje ne bude potencijalni izvor zaraze“, rekao je Račić.

On je istakao da je potrebno da nadležne institucije Republike Srpske i BiH pod hitno stupe u kontakt sa nadležnim organima u Hrvatskoj, te da se nađe rješenje da se ubrza pocedura za prolazak kroz tu i zemlje EU.

Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić rekao je da su Srbija i Hrvatska uvele dodatne mjere koje su doprinijele da se prave koridori i stvaraju velike gužve na graničnim prelazima.

„Prevoznici koji pređu granični prelaz u Gradišci ili na Rači ne mogu sami da se kreću kroz zemlju nego moraju čekati da se skupi sto ili dvjesto kamiona, što traje po dva ili tri dana, te je i u povratku ista procedura“, pojasnio je Grbić.

On smatra da je što prije potrebno uvesti rad 24 časa dnevno i riješiti ovaj problem, kako bi se spriječilo da veliki broj prevoznika bude na jednom mjestu.

„Suvišno je govoriti o gubicima za prevoznike, ali i za privredu, ali je neophodno ubrazti svu ovu proceduru, kako ne bismo razmišljali o obustavi rada“, rekao je Grbić.

One Comment

  • Dani says:

    Ovo što tvrdi gosp.Grbić apsolutno pokazuje neznanje elementarnih stvari u procesu carinjenja roba u BiH. Recimo,informacija da san/uvk inspekcije rade do 16 h je apsolutno netačna,ljudima je radno vrijeme do 19 h oduvjek,bar ovdje u Gradišci,a radim u špediciji i svakodnevno se nalazim na carinskom terminalu. Što se tiče špedicija,dosta ih radi 24h dnevno,a oni koji ne rade 24 h,rade i u noćnim satima po potrebi,po pozivu na dežurni broj.Cijene prevoza su u nekim slučajevima,skoro pa i duplo povećane,dok je cijena dizel goriva ista ili čak i niža nego prije vanredne situacije.Mi špediteri u procesu carinjenja imamo uvid u račune prevoznika,budući da je to obavezan dokument pri pravljenju carinske deklaracije i samog obračuna. Zar faktor rizika i dugotrajno čekanje na granicama opravdava dizanje cijene prevoza za duplo?? Većina vozača,nažalost,se uopšte ne pridržava uputa i mjera,dok čekaju na carinjenje robe koje su dovezli iz Evrope,neki vozači odlaze taksijem u grad Gradišku,hodaju po marketima i na takav nesavjestan način ugrožavaju sve oko sebe. Većina ne želi da nosi maske,pogotovo rukavice,svađaju se sa ,najviše špediterima kad im se ukaže na takve ,najblaže rečeno propuste. Svima je u interesu da se protok robe odvija nesmetano i što brže,ali također se moraju spriječiti ljudi iz prevozničkog lobija,kako iz RS-a tako i iz Federacije da neopravdano povećavaju cijene prevoza jer one direktno utiču na cijenu same robe,a vjerujte te cijene sada su zaista neopravdane,tj. gosp. Grbić i njemu slični,kako se to kaže u narodu,“love u mutnom“ a glasnoćom svojom po medijima,svojim zahtjevima,komentarima optužujući inspekcije,špeditere i koga god stigne pokušava da prikrije sve to,tu nečasnu rabotu.

Leave a Reply