Info Pult

99-341B8-magazijn

Sistemski riješiti problem obrazovanja i popraviti imidž obućara

By | Novosti iz Komore, Tekstil i kožarstvo | No Comments

Sistemsko rješavanje problema obrazovanja i kreiranje pozitivnog imidža sektora proizvodnje obuće u Republici TekstSrpskoj, neki su od zadataka koji se postavljaju pred ovaj sektor u cilju rješavanja problema nedostatka kvalifikovane radne snage, rekla je sekretar Udruženja tekstila, kože i obuće Privredne komore RS, Aleksandra Mihajlović Bjelić na Drugom regionalnom skupu kožara i obućara, koji je juče održan u Varaždinu.

Na Skupu je konstatovano da jedino u Republici Srpskoj privredna društva iz ove oblasti imaju podršku Vlade. Naime, 2009. i 2010. godine za ove kompanije obezbjeđene su subvencije od 50 KM po radniku, da bi od 2011. godine ove subvencije Vlada Srpske zamijenila podrškom kroz odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o doprinosima, čime osnovica za obračun doprinosa za zaposlene iznosi 25 odsto od prosječne mjesečne bruto plate u Republici Srpskoj.

– Kada pogledamo kretanje zaposlenih u proteklih 10 godina, vidi se da je prisutan trend rasta broja radnika, izuzev malog pada u periodu 2008. – 2010. godine, koji je bio uzrokovan svjetskom ekonomskom krizom i smanjenjem narudžbi stranih nalogodavaca. Međutim, od 2009. godine sektor tekstila, kože i obuće imao je poseban vid podrške, što je imalo veoma pozitivan uticaj kako na zadržavanje postojećeg broja radnika, tako i, u nekim kompanijama, značajnijeg povećanja broja zaposlenih. Od 2005. do danas broj radnika u ovom sektoru je gotovo udvostručen – istakla je Mihajlović Bjelićeva.

Prema njenim riječima, postignut je napredak u modernizaciji proizvodnih kapaciteta i uvođenja novih tehnologija s ciljem da sektor postane dio globalnog tržišta. Visok nivo kvaliteta izrade, poštivanje rokova isporuke, profesionalan odnos prema partnerima, blizina tržištu EU, kao i ispunjeni potrebni standardi iz oblasti proizvodnje obuće stvorili su kod ino partnera potrebnu sigurnost.

– Kao jednu od komparativnih prednosti, godinama smo isticali i kvalifikovanu radnu snagu. Međutim, veliki dio kvalifikovane radne snage je starije dobi, a kroz školski sistem i redovono obrazovanje nedovoljan je broj djece koja se školuju za smjer obućarstva. Stoga su proizvođači prisiljeni da sami obučavaju radnike, što, naravno, iziskuje dodatne troškove i vrijeme. Veliki broj radnika u obućarskoj industriji upravo je produkt neformalnog obrazovanja, odnosno obuka i prekvalifikacija, koje radnici dobiju od poslodavaca. Stoga više ne možemo govoriti o komparativnoj prednosti, jer to privrednici sve vise ističu kao problem – navela je Mihajlović Bjelićeva i dodala da dolazimo do zaključka da privrednici u ovom sektoru sami osposobljavaju radnu snagu, koja u suštini nije kvalafikovana kroz redovan sistem obrazovanja.

U prilog tome govori činjenica da je u 2014. godini u oblasti proizvodnje obuće zaposleno 880 radnika, dok se kroz redovan sistem obrazovanja godišnje upisuje oko 40 učenika.

Udruženje tekstila, kože i obuće PKRS uputilo je Vladi Srpske inicijativu za otvaranje smjera obućarska tehnologija i dizajn na Tehnološkom fakultetu, što je kao rezultat imalo i upis prvih studenata na ovaj studij u tekućoj školskoj godini.

Na ovogodišnjem skupu učestvovali su i članovi Udruženja tekstila, kože i obuće PKRS, direktor „Sanina“ d.o.o. iz Dervente, Radovan Pazurević i direktor „Škrebić company“ d.o.o. Teslić, Dragutin Škrebić.

Otvarajući Drugi regionalni skup kožara i obućara, direktor Sektora za industriju Hrvatske gospodarske komore, Tajana Kesić Šapić, kazala je da su inovacije, istraživanje i razvoj ključ uspjeha svake industrije.

– Hrvatska gospodarska komora svjesna je činjenice da industriji nedostaje specifično edukovan kadar, pa saradnjom želimo prepoznati nedostatke obrazovnog sustava i potrebe industrije, te tako ponuditi kvalitetna rješenja neophodna za povećanje konkurentnosti industrije kože i kožnih proizvoda – izjavila je Kesić Šapić.

Ona je rekla da sve zemlje u bližem okruženju dijele zajedničke probleme i iskustva u području obrazovanja stručnih kadrova. S obzirom na to, uz zemlju domaćina, učesnici su bili i predstavnici Slovenije, Republike Srpske i Srbije, te predstavnici Ministarstva gospodarstva Hrvatske, renomiranih kompanija, fakulteta, srednjih strukovnih škola i strukovnih agencija.

Predsjednik Udruženja kožarsko-prerađivačke industrije HGK, Mario Lešina, istakao je da industrija kože i kožnih proizvoda, iako se vrlo često spominje u negativnom kontekstu, već sedam godina uzastopno bilježi pozitivne trendove u svim segmentima poslovanja, od rasta prometa i broja zaposlenih, do investicija, kako u potpuno nove fabrike, tako i u unapređivanje poslovanja postojećih tvornica. Međutim, napominje, industrija se razvija u sistemu eksternalizacije, što znači da je i poslovnu strategiju potrebno bazirati na tom sistemu.

web-guide-printing-industry-11543-3645455

Jačanje kapaciteta poslovne zajednice BiH u cilju iniciranja promjena poslovnog zakonodavnog okvira

By | Najave događaja | No Comments

U svjetlu obilježavanja aktiviranja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropske unije sa Bosnom i Hercegovinom, koji stupa na snagu od 1.06.2015. godine,Spoljnotrgovinska komora BiH i Ambasada Slovačke u Bosni i Hercegovini, uz podršku Slovak Aid, organizuju seminar na temu: Jačanje kapaciteta poslovne zajednice BiH u cilju iniciranja promjena poslovnog zakonodavnog okvira – iskustva Slovačke (1.06.2015. godine, 10:00 sati, VTK BiH, Branislava Đurđeva 10 ).Motiv organiziranja seminara je jačanje kapaciteta poslovne zajednica za uticanje na donosioce odluka na svim novoima, s ciljem poboljšanja poslovnog okruženja, povećanja privredne moći, promocije transparentnosti, kompetencije konkurisanja na tržištima i borbe protiv korupcije.Naime, priključivanjem EU integracijama bh preduzeća će morati poštovati zahtjeve,  ispunjavati uslove poslovanja na evropskom tržištu i pokazati kreativnost  a samoinicijativnost. U skladu sa tim, članice Komore, treba da budu upoznate i sa ostvarenim lobističkim uspjesima susjednih zemalja na polju uticaja i na domaće i na strane donosioce odluka. Upravo je to jedan od povoda za organizovanje seminara koji je namijenjen, kako članicama Komore, tako i našim partnerima, donosiocima odluka i predstavnicima NVO-a i medija.Predavači na seminaru su: Patrik Zoltvany, direktor vodeće agencije za odnose sa javnošću Slovačke, koja je specijalizovana za javnu politiku i regulatorne poslove sa fokusom na strateške odnose sa Vladom. Takođe, kompanija savjetuje preduzeća i asocijacije privrede/industrije o načinima odnosa sa vladom, parlamentom, i regulatornim tijelima u Slovačkoj, Briselu i svijetom.  (Više vidjeti: http://www.fipra.com/country/SVK)Henrich Krejčí voditelj odjela energetskog prava, regulacije i odnosa s javnošću firme Slovačka plinska industrija  a. s. (SPP). Od početka djelovanja energetskog sektora u 2005. godini koncentrisao se na oblast energetskog prava i tržišnog natjecanja, te učestvuje u značajnim projektima firme. Pored pružanja pravnih savjeta iz područja evropskog i nacionalnog prava, takođe, zadužen je i za  institucionalne odnose. Član je Vijeća slovačkog plina i nafte, i član je Komisije za energetiku NacionalnogVijeća Slovačke Republike za ekonomske poslove. Osim toga,  zastupa SPP i u zakonodavnom odboru EUROGAS-a (Asocijacija plinskih firmi aktivnih na tržištu unutar EU), kao i u drugim privrednim komorama, kojih je SPP članom.U prilogu se nalazi program seminara i prijavni obrazac, te Vas molimo da Vaše prisustvo potvridite do 28.05.2015. godine na mail: elmakovacevic@komorabih.ba ili na fax: 033 566 205. Prevod sa engleskog na b/h/s jezik će biti obezbijeđen.

Prijavni obrazac

Program

Porodične firme – stub razvoja ekonomije Republike Srpske

By | Najave događaja | No Comments

Centar za edukaciju “Pro Educa“, uz podršku predsjednika Republike Srpske i u partnerstvu s Privrednom komorom Republike Srpske, organizuje drugi poslovni forum o porodičnim firmama u Republici Srpskoj „Porodične firme – stub razvoja ekonomije Republike Srpske“.Poslovni forum će biti održan 27. maja 2015. godine s početkom u 10h, u Narodnom pozorištu Republike Srpske, u Banjaluci, a poziv za učešće možete preuzeti ovdje.

BFC SEE – Postupak sertifikacije

By | BFC SEE, Projekti | No Comments

Program sertifikacije povoljnog poslovnog okruženja u jugoistočnoj Evropi je jedinstven regionalni program za unapređenje konkurentosti lokalnih samouprava, koji se provodi u Republici Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, i Bosni i Hercegovini. Ovaj program namijenjen je gradovima i opštinama, koji imaju odgovorajuće kapacitete, strateški su opredjeljene da unaprijede privredni ambijent, privuku investicije i podstaknu razvoj lokane ekonomije. Sertifikacija  gradova i opština podrazumjeva ispunjavanje, veoma zahtjevnih, 12 kriterija i više od 80 podkriterija za unapređenje kvaliteta usluga i informacija koje jedinice lokalne samouprave pružaju privrednicima i stranim investitorima. Ispunjavanje ovih zahtjeva je još jedan od izazova sa kojima se jedinice lokalne samouprave susreću na polju unapređenja rada  i povećanja konkurentnosti.
Ostale informacije bitne za postupak sertifikacije pogledajte u priloženom dokumentu OVDJE

Okrugli sto na temu „Režijski dodatak – potreba ili nasleđe iz prošlosti“

By | Najave događaja | No Comments

Udruženje društava za osiguranje pri Privrednoj komori Republike Srpske u saradnji sa Agencijiom za osiguranje Republike Srpske organizuje okrugli sto na temu „Režijski dodatak – potreba ili nasleđe iz prošlosti“ koji je planiran za 14.05.2015. godine (četvrtak) sa početkom u 11 časova u Privrednoj komori Republike Srpske, Djure Daničića 1/2, Banja Luka.

Na okruglom stolu će se predstaviti iskustva udruženja aktuara iz Republike Srpske, FBiH, Hrvatske i  Srbije.

Program rada okruglog stola OVDJE

Dragana Šobot

Privredna komora RS Sekretar udruženja trgovine, turizma i ugostiteljstva i finansijsko-osiguravajućih organizacija  Adresa:   Đure Daničića 1/2                78000 Banja Luka                Republika Srpska – BiH Telefon: +387 51 220 611Fax:       +387 51 215 565 E-mail:    draganas@komorars.ba WEB:       www.komorars.ba

Privredna komora Republike Srpske

„ŽITOPRODUKT“ a.d. – u stečaju

By | Tenderi | No Comments

„ŽITOPRODUKT“ a.d. – u stečaju

Siniše Mijatovića 9

BANJA LUKA

Broj: 70 /15

Datum: 21.04.2015.g

Na osnovu člana 105, 106, 107. i 108. Zakona o stečajnom postupku – prečišćen tekst (Sl.gl.RS br: 26/10) i člana 87, i 90 Zakona o izvršnom postupku (Sl.gl.RS br: 59/83, 85/03 i 64/05), Odluke Skupštine povjerilaca donesene dana 16.03.2010. godine i Odluke Odbora povjerilaca sa XXIV sjednice održane dana 17.04.2015. godine, stečajni upravnik dana 21.04.2015. godine donosi:

Z A K L J U Č A K

objavljuje se

VII JAVNA PRODAJA (LICITACIJA)

naknadno upisane  imovine stečajnog dužnika

putem usmenog javnog nadmetanja

I. PREDMET PRODAJE:

Prodaje se imovina stečajnog dužnika “Žitoprodukt” a.d. – u stečaju, Banja Luka, ul. Siniše Mijatoviće br. 9, a koja se odnosi na prodaju zemljišta i građevinskog objekta u naravi industrijski kolosjek – pruga, koji se nalazi u mjestu Vrbanja, Banja Luka, a koju imovinu čine:

I a)  Zemljište upisano u zemljišno-knjižni uložak br. 490 k.o. Rebrovac 2, a kojim nekretninama po novom premjeru odgovaraju nekretnine upisane u List nepokretnosti br. 4/13 k.o. Rebrovac 2 i to:

Početna cijena zemljišta opisana u tabeli I.a) iznosi 533.720,00 KM, a utvrđena je na bazi  procjene tržišne vrijednosti nekretnine prema nalazu stalnog sudskog vještaka građevinsko-arhitektonske struke Nebojše Vujasinovića iz Banja Luke od dana 05.05.2014. godine.

I b) Građevinski objekat – industijski kolosjek (pruga)

Stalni objekat izgrađen je 1972. godine u naravi 74,00 m dvokolosječne pruge i 57,00 m jednokolosječne pruge za dovoz i odvoz robe, sada zaraslo u travu i nisko rastinje, te je neophodna sanacija i rekonstrukcija istog.

Početna cijena industrijskog kolosjeka – pruge opisanog pod I.b) iznosi 42.240,00 KM, a utvrđena je na bazi procjene tržišne vrijednosti nekretnine prema nalazu stalnog sudskog vještaka građevinsko-arhitektonske struke Nebojše Vujasinovića iz Banja Luke od dana 05.05.2014. godine.

II.  USLOVI I NAČIN PRODAJE:

Prodaja se vrši putem usmenog javnog nadmetanja – licitacije.

Imovina se prodaje u faktičkom i pravnom stanju u kakvom se ista nalazi u momentu prodaje i na kupca se prenosi obim prava kojim stečajni dužnik raspolaže u momentu prodaje.

II a)   Imovina stečajnog dužnika “Žitoprodukt” a.d. – u stečaju, Banja Luka, navedena pod tačkom I a) i I b) se prodaje „u paketu“, kao jedna cjelina.

Ukupno procijenjena vrijednost imovine iznosi 575.960,00 KM.

II b)  Na sedmoj javnoj prodaji imovine stečajnog dužnika “Žitoprodukt” a.d. – u stečaju, Banja Luka, imovina navedena pod tačkom I a) i I b)  se prodaje po procjenjenoj vrijednosti, s tim da najniža cijena po kojoj se može prodati imovina ne može biti ispod 1/3 procjenjene vrijednosti.

Prednost u kupovini nekretnina opisanih u tačkama Ia) i I b), u slučaju iste visine izlicitirane cijene, daje se firmi „Bojanić“ d.o.o. iz Jajca, kao kupcu ranijeg proizvodnog pogona firme „Žitoprodukt“ a.d. – u stečaju, Banja Luka, ili firmi kojoj je kupac „Bojanić“ d.o.o. Jajce prodao cjelokupnu imovinu, ukoliko se ova firma pojavi kao jedan od ponuđača na licitaciji, jer je industrijski kolosjek neophodan radi funkcionisanja tehničko-tehnološke cjeline ovog kompleksa.

III VRIJEME ODRŽAVANJA LICITACIJE

VII (sedma) javna licitacija će se održati dana 26.05.2015. godine u prostorijama Okružnog privrednog suda Banja Luka, – velika sala, prizemlje, Gundulićeva br. 108, sa početkom u 14,00

časova.

IV NAČIN IZBORA NAJPOVOLJNIJEG PONUĐAČA

Za najpovoljnijeg ponuđača, biće izabran ponuđač koji ponudi najveći iznos za predmet prodaje.

Zaključak o izboru najpovoljnijeg ponuđača, stečajni upravnik će dostaviti na adresu kupca u roku od 3 (tri) dana od dana održavanja licitacije. Ponuđačima, čije ponude nisu prihvaćene, vratiće se depozit u roku od 3 (tri) dana po okončanju javne prodaje na poslovni-tekući račun.

Ukoliko ponuđač sa najpovoljnijom ponudom ne uplati prodajnu cijenu u roku od 30 (trideset) dana od dana dostavljanja Zaključka, smatraće se da je odustao od kupovine i gubi pravo na vraćanje obezbjeđenja, a novim Zaključkom će se odrediti sljedeći najpovoljniji ponuđač. Svi troškovi vezani za prodaju imovine padaju na teret kupca.

V  ZAJEDNIČKE ODREDBE:

1. Pravo učešća imaju sva pravna i fizička lica koja uplate depozit na račun stečajnog dužnika broj:

555 007 01031837 16 otvoren kod „Nova banka“ a.d. Banja Luka u visini od 50.000,00 KM.

Dokaz o uplati depozita – uplatnicu, ponuđači su dužni da predoče komisiji na dan održavanja licitacije, tako što će nakon provjere uplate depozita licitiranju moći pristupiti samo oni učesnici koji su uplatu izvršili u roku.

2. Fizička lica mogu učestvovati na javnoj prodaji lično ili biti predstavljena po punomoćniku. Ako u nadmetanju učestvuju lično, dužna su radi utvrđivanja identiteta, prije početka nadmetanja, pokazati stečajnom upravniku ličnu kartu i dokaz o uplati depozita. Ako fizičko lice zastupa punomoćnik, isti je obavezan predati stečajnom upravniku valjanu punomoć za zastupanje i dokaz o uplati depozita.

Pravna lica mogu biti predstavljena po zakonskom zastupniku (direktoru) ili punomoćniku. Ukoliko pravno lice predstavlja pravni zastupnik, isti je obavezan stečajnom upravniku predati na uvid Rješenje o upisu u sudski registar, ličnu kartu i dokaz o uplati depozita. Ukoliko pravno lice predstavlja punomoćnik, isti je obavezan da stečajnom upravniku preda na uvid valjanu punomoć i dokaz o uplati depozita.

Lica sa neurednom dokumentacijom za utvrđivanje identiteta ili bez navedene dokumentacije neće moći učestvovati u nadmetanju.

3. Javno nadmetanje održaće se i kad prisustvuje samo jedan ponuđač.

Ovaj Zaključak objavljen je na oglasnoj tabli stečajnog suda, dnevnom listu “Večernje novine” Banja Luka, izdanje za Republiku Srpsku i Privrednoj komori Republike Srpske (www.bl.komorars.ba)

 

Stečajni upravnik

NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d. – u stečaju

By | Tenderi | No Comments

NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d. – u stečaju

Ul. Veselina Masleše br. 30

BANJA LUKA

Broj: 74-15

Datum: 01.04.2015. godine

Na osnovu člana 105. 106. 107. i 108. Zakona o stečajnom postupku – prečišćen tekst (Sl.gl.RS br: 26/10) i člana 89. 90. 130. i 131. Zakona o izvršnom postupku (Sl.gl.RS br: 59/83, 85/03 i 64/05) i Odluke Odbora povjerilaca donesene dana 29.10.2014. godine, stečajni upravnik dana 01.04.2015. godine donosi:

Z A K L J U Č A K

objavljuje se

IV (četvrta) i V (peta)  JAVNA PRODAJA (LICITACIJA)

 naknadno upisane imovine stečajnog dužnika

prikupljanjem pismenih ponuda

I  PREDMET PRODAJE:

POSLOVNI PROSTOR – ZIDANI KIOSK u ulici Prote Nikole Kostića br. 20 (Nova autobuska stanica) Banja Luka, upisan u knjigu uloženih ugovora br. 1672, koji leži na  k.č. br. dio 744/4, posjedovni list  br. 1295 K.O. Banja Luka 6, površine bruto 11,00 m², vlasništvo 1/1 NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d – u stečaju, Banja Luka.

Procijenjena vrijednost građevinskog objekta iznosi 17.820,00 KM.

Kupac se obavezuje da plati pripadajuće poreze i takse.

Ponuđena imovina se prodaje u faktičkom i pravnom stanju u kakvom se ista nalazi u momentu prodaje i na kupca se prenosi obim prava kojim stečajni dužnik raspolaže u momentu prodaje.

Prodaja se vrši po principu viđeno-kupljeno i neće se primati nikakve reklamacije koje se odnose na kvalitet i ostale karakteristike stvari i oštećenja.

II  PRAVO NA NADMETANJE

Pravo učešća imaju sva pravna i fizička lica koja uredno dostave ponudu za predmet nadmetanja i uplate depozit na račun stečajnog dužnika broj: 555-007-01212639-34 kod Nove banke u Banja Luci u visini 10 % od početne cijene za predmet nadmetanja.

Ponude za IV (četvrtu) javnu prodaju-licitaciju se dostavljaju u zatvorenoj koverti sa naznakom “PONUDA – NE OTVARAJ” na adresu NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d. – u stečaju, Banja Luka, ulica Veselina Masleše broj 30, u roku od 15 (petnaest) dana od dana objavljivanja, a za V (petu) ) javnu prodaju-licitaciju, ponude se dostavljaju u roku od 15 dana od dana održavanja IV (četvrte) javne prodaje-licitacije ukoliko ista ne uspije. U ponudi je potrebno navesti osnovne podatke o ponuđaču, naziv predmeta prodaje i ponuđenu cijenu. Dodatne informacije, kao i najavu razgledanja imovine mogu se dobiti na telefon broj: ++387  (051) 212 422.

Dokaz o uplati depozita – uplatnicu, ponuđači su dužni da dostave uz ponudu.

III VRIJEME I NAČIN IZBORA NAJPOVOLJNIJEG PONUĐAČA

Komisija za licitaciju će u prisustvu ponuđača (koji budu zainteresovani da prisustvuju licitaciji) izvršiti otvaranje ponuda u prostorijama NIŠP “Oslobođenje” a.d – u stečaju, Banja Luka, ul. Veselina Masleše br. 30, i to:

–  Za IV (četvrtu)  javnu prodaju naknadno upisane imovine stečajnog dužnika dana 20.04.2015. godine u 13,00 časova.

Ukoliko ne uspije četvrta licitacija,

–  Za V (petu)  javnu prodaju naknadno upisane imovine stečajnog dužnika dana 08.05.2015. godine u 13,00 časova.

Za napovoljnijeg ponuđača, biće izabran ponuđač koji ponudi najveći iznos za predmet prodaje. U slučaju da budu dostavljene ponude sa istim ponuđenim iznosom, prednost se daje ponuđaču čija je ponuda ranije predata na poštu.

Zaključak o izboru najpovoljnijeg ponuđača, stečajni upravnik će dostaviti na adresu kupca ili lično u prostorijama stečajnog dužnika neposredno nakon otvaranja koverti. Ponuđačima, čije ponude nisu prihvaćene, vratiće se depozit u roku od 3 (tri) dana po okončanju javne prodaje na poslovni-tekući račun. Ukoliko ponuđač sa najpovoljnijom ponudom ne uplati prodajnu cijenu u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja Zaključka, smatraće se da je odustao od kupovine i gubi pravo na vraćanje obezbjeđenja, a novim Zaključkom će se odrediti sljedeći najpovoljniji ponuđač. Svi troškovi vezani za prodaju imovine padaju na teret kupca.

Na IV (četvrtoj) javnoj prodaji – licitaciji, za poslovni prostor – zidani kiosk u Banja Luci, imovina se prodaje po procjenjenoj vrijednosti, s tim da najniža cijena po kojoj se može prodati imovina ne može biti ispod  50 % procjenjene vrijednosti.

Na V (petoj) javnoj prodaji – licitaciji, za poslovni prostor – zidani kiosk u Banja Luci, imovina se prodaje po procjenjenoj vrijednosti, s tim da najniža cijena po kojoj se može prodati imovina ne može biti ispod  1/3 procjenjene vrijednosti.

Ovaj Zaključak objavljen je na oglasnoj tabli stečajnog suda, dnevnom listu “Večernje novine” Banja Luka, izdanje za Republiku Srpsku i Privrednoj komori Republike Srpske (www.bl.komorars.ba)

 

 

Stečajni upravnik

„MDTEX“ d.o.o. – u stečaju

By | Tenderi | No Comments

„MDTEX“   d.o.o.    u stečaju 

Podbrdo,  MRKONjIĆ  GRAD

Broj   7 /15

Dana, 12.03.2015.

Na osnovu Odluke Skupštine povjerilaca od 11.02.2015. godine, u stečajnom postupku, koji je otvoren nad “MDTEX”d.o.o.  Mrkonjić Grad, Podbrdo bb,  stečajni upravnik objavljuje

DRUGU JAVNU LICITACIJU

Prodaje se cjelokupna imovina stečajnog dužnika“MDTEX” d.o.o.  Mrkonjić Grad, Podbrdo bb,  prema popisnoj listi iz Elaborata procjene i to:

–  Program muške konfekcije, po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 5.904,00 KM,

–  Program ženske konfekcije, po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 22.962,00 KM,

–  Lovačka i radna oprema,  po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 5.050,00 KM,

–  Sirovine ( podstava, lepenka, pamučna tkanina)  po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 1.850,00 KM,

–  Fiskalna maloprodajna kasa, po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 300,00 KM.

Imovina se prodaje u skladu sa Zakonom o izvršnom postupku,

Prodaja imovine provešće se metodom usmenog javnog nadmetanja, na licitaciji koja će se održati dana31.03.2015.godine (utorak)sa početkom u 15,00 časova u sali za licitacije Okružnog privrednog suda, Banja Luka,  Ul. Gundulićeva 108.

Na ovoj licitaciji imovina se ne može prodati za manje od jedne trećine  procjenjene vrijednosti i početne cijene.

Pravo učešća na licitaciji imaju sva pravna i fizička lica koja predoče dokaz o uplati depozita u iznosu od 10% početne cijene – procjenjene vrijednosti  licitirane imovine,

Depozit će se računati kao dio kupo-prodajne cijene.

Imovinastečajnogdužnika  seprodajepojedinačnopo grupama-programu,a prednost imaju kupci koji licitiraju kompletnu imovinu.

Javno nadmetanje održaće se i kad licitaciji prisustvuje samo jedan kupac.

Kupac je dužan kupljenu imovinu platiti i preuzeti u roku od deset  dana od dana licitacije, u protivnom gubi položeni depozit.

Kupac snosi sve troškove poreza.

Uplate depozita vršiti na račun “MDTEX” d.o.o. u stečaju, Mrkonjić Grad,otvoren kod UniCredit bank a.d. BanjaLukabr. 551 710 225 664 49 71.

Sva pravila licitacije biće iznesena na sam dan licitacije.

Imovina koja je predmet licitacije, može se pogledati u poslovnom prostoru Rudić Milorada u  Podbrdu, Mrkonjić Grad, uz prethodni telefonski dogovor sa kontakt osobama zaduženim za obezbjeđenje imovine.

Dodatne informacije mogu se dobiti na kontakt telefone  065-959-718i  065-318-655.

Ovaj oglas objavljen je na oglasnoj tabli stečajnog suda,  dnevnom listu «Glas Srpske» i  webstanici Privredne komore Republike Srpske  www.komorars.ba

 

Stečajni upravnik

”ITAL MOBIL” D.O.O.– U STEČAJU

By | Tenderi | No Comments

”ITAL MOBIL” DOO–U STEČAJU

Pave Radana 23, Banja Luka

Stečaj br. 57 0 St 101980 13 St

Na osnovu  članova 55,105 i 106. Zakona o stečajnom postupku RS (“Sl.glasnik RS” br.67/02., 38/03. i 96/03.),  članova  82, 89, 130. i 131. Zakona o izvršnom postupku (“Sl.glasnik RS” br. 59/03, 85/03, i 64/05) i Odluke Skupštine povjerilaca koja je održana 26.05.2014.godine, o uslovima i načinu unovčavanja cjelokupne imovine stečajnog dužnika, stečajni upravnik, uz saglasnost stečajnog sudije, objavljuje

ZAKLJUČAK O PRODAJI

TREĆUJAVNU LICITACIJU

Predmet prodaje je imovina-zalihe robe stečajnog dužnika koja se, najvećim dijelom, odnosi na uvozni namještaj za domaćinstvo, ugostiteljske objekte i kancelarije.Predmeti prodaje  se nalaze u ulici Pave Radana 23 i ulici Veljka Mlađenovića bb (krug Incela), Banja Luka.

Prodaja će se obaviti putem usmenog javnog nadmetanja – licitacije 28.03.2015. godine (subota)sa početkom u 10,00 časova, u ulici Pave Radana 23, Banja Luka.

USLOVI PRODAJE

  1. Procjenjena tržišna vrijednost svih artikala, prema  Zakonu o izvršnom postupku, utvrđena  je od strane ovlaštenog sudskog procjenitelja u ukupnom iznosu 35.953,00 KM.
  2. Imovina stečajnog dužnika prodaje se u skladu sa članom 131. Zakona o izvršnom postupku, što znači da se na drugoj javnoj prodaji-licitaciji ne može prodati ispod 1/3  procijenjene vrijednosti.
  3. Sva roba prodaje se prema načelu viđeno – kupljeno i naknadne  reklamacije se ne uvažavaju.
  4. Javno nadmetanje održat će se i kada na istom prisustvuje samo jedan ponuđač.
  5. Pravo učešća na  usmenom javnom nadmetanjuimaju sva pravna i fizička lica koja uplate depozit u iznosu200,00 KM na račun stečajnog dužnika broj:551 720 220 336 4709  otvoren kod UniCredit Bank, Banja Luka.Učesnici licitacije depozit mogu uplatiti i gotovinski pred početak licitacije. Nadmetanju će moći pristupiti samo oni učesnici koji dokumentuju da su izvršili uplatu depozita.Depozit koji je uplaćen od strane odabranog ponuđača-kupca, smatra se dijelom avansne uplate.
  6. Nakon zaključenja nadmetanja utvrđuje  se lista ponuđača po visini ponuđene cijene  iznad početne cijene i konstatuje se da je imovina prodata najpovoljnijem ponuđaču.
  7. Kupac je dužan u roku od 7 dana, od dana prodaje robe, uplatiti cijelokupni iznos izlicitirane cijene na žiro račun broj: 551 720 220 336 4709  otvoren kod UniCredit Bank Banja Luka. Ukoliko kupac u navedenom roku ne ispuni obaveze u pogledu uplate kupoprodajne cijene, smatraće se da je odustao od kupovine i gubi pravo na vraćanje depozita.
  8. Ukoliko kupac sa najpovoljnijom ponudom ne uplati prodajnu cijenu u roku od 7 dana stečajni upravnik će zaključkom proglasiti prodaju nevažećom i novim zaključkom odrediti da je imovina prodata drugom po redu ponuđaču, koji treba u roku od 7 dana od dana prijema tog zaključka uplatiti prodajnu cijenu.Ukoliko ni drugi ponuđač ne uplati prodajnu cijenu u predviđenom roku, isto pravilo važi i za trećeg ponuđača.
  9. Kupcu koji putem licitacije kupi ponuđenu robu, izvrši uplatu cjelokupne kupoprodajne cijene, stečajni upravnik predaje u posjed kupljenu robu u roku od 5 dana, od dana izvršene uplate.
  10. Ponuđačima čije ponude nisu prihvaćene vraća se depozit odmah, a najkasnije u roku od 3 dana nakon javnog nadmetanja.
  11. Spisak artikala sa početnim cijenama se,zbog obimnosti, ne objavljuje ali sva zainteresovana lica, predmete prodaje sa pripadajućim cijenama, mogu pogledati na adresi Pave Radana 23, Banja Luka uz prethodni dogovor sa stečajnim upravnikom.
  12. Ovaj oglas objavljen je na oglasnoj tabli suda u Banja Luci, u dnevnom listu “Glas Srpske” i na sajtu Privredne komore Republike Srpske.
  13.  Dodatne informacije mogu se dobiti od stečajnog dužnika na telefon br. 065/544-953 i 065/518-148 svakog radnog dana od 17.00 do 20,00 časova

 

Datum: 24.02.2015.godine

                                                                                                                                        STEČAJNI UPRAVNIK

NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d. – u stečaju

By | Tenderi | No Comments

NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d. – u stečaju

Ul. Veselina Masleše br. 30

BANJA LUKA

Broj: 40-15

Datum: 02.03.2015. godine

Na osnovu člana 105. 106. 107. i 108. Zakona o stečajnom postupku – prečišćen tekst (Sl.gl.RS br: 26/10) i člana 89. 90. 130. i 131. Zakona o izvršnom postupku (Sl.gl.RS br: 59/83, 85/03 i 64/05) i Odluke Odbora povjerilaca donesene dana 29.10.2014. godine, stečajni upravnik dana 02.03..2015. godine donosi:

Z A K L J U Č A K

objavljuje se

III JAVNA PRODAJA (LICITACIJA)

 naknadno upisane imovine stečajnog dužnika

prikupljanjem pismenih ponuda

I  PREDMET PRODAJE:

POSLOVNI PROSTOR – ZIDANI KIOSK u ulici Prote Nikole Kostića br. 20 (Nova autobuska stanica) Banja Luka, upisan u knjigu uloženih ugovora br. 1672, koji leži na  k.č. br. dio 744/4, posjedovni list  br. 1295 K.O. Banja Luka 6, površine 11,00 m², vlasništvo 1/1 NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d – u stečaju, Banja Luka.

Procijenjena vrijednost građevinskog objekta iznosi 17.820,00 KM.

Kupac se obavezuje da plati pripadajuće poreze i takse.

Ponuđena imovina se prodaje u faktičkom i pravnom stanju u kakvom se ista nalazi u momentu prodaje i na kupca se prenosi obim prava kojim stečajni dužnik raspolaže u momentu prodaje.

Prodaja se vrši po principu viđeno-kupljeno i neće se primati nikakve reklamacije koje se odnose na kvalitet i ostale karakteristike stvari i oštećenja.

II  PRAVO NA NADMETANJE

Pravo učešća imaju sva pravna i fizička lica koja uredno dostave ponudu za predmet nadmetanja i uplate depozit na račun stečajnog dužnika broj: 555-007-01212639-34 kod Nove banke u Banja Luci u visini 10 % od početne cijene za predmet nadmetanja.

Ponude se dostavljaju u zatvorenoj koverti sa naznakom “PONUDA – NE OTVARAJ” na adresu NIŠP “OSLOBOĐENJE” a.d. – u stečaju, Banja Luka, ulica Veselina Masleše broj 30, u roku od 15 (petnaest) dana od dana objavljivanja. U ponudi je potrebno navesti osnovne podatke o ponuđaču, naziv predmeta prodaje i ponuđenu cijenu. Dodatne informacije, kao i najavu razgledanja imovine mogu se dobiti na telefon broj: ++387  (051) 212 422.

Dokaz o uplati depozita – uplatnicu, ponuđači su dužni da dostave uz ponudu.

III VRIJEME I NAČIN IZBORA NAJPOVOLJNIJEG PONUĐAČA

Komisija za licitaciju će u prisustvu ponuđača (koji budu zainteresovani da prisustvuju licitaciji) izvršiti otvaranje ponuda u prostorijama NIŠP “Oslobođenje” a.d – u stečaju, Banja Luka, ul. Veselina Masleše br. 30, dana  27.03.2015. godine sa početkom u 11,00 časova.

Za napovoljnijeg ponuđača, biće izabran ponuđač koji ponudi najveći iznos za predmet prodaje. U slučaju da budu dostavljene ponude sa istim ponuđenim iznosom, prednost se daje ponuđaču čija je ponuda ranije predata na poštu.

Zaključak o izboru najpovoljnijeg ponuđača, stečajni upravnik će dostaviti na adresu kupca ili lično u prostorijama stečajnog dužnika neposredno nakon otvaranja koverti. Ponuđačima, čije ponude nisu prihvaćene, vratiće se depozit u roku od 3 (tri) dana po okončanju javne prodaje na poslovni-tekući račun. Ukoliko ponuđač sa najpovoljnijom ponudom ne uplati prodajnu cijenu u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja Zaključka, smatraće se da je odustao od kupovine i gubi pravo na vraćanje obezbjeđenja, a novim Zaključkom će se odrediti sljedeći najpovoljniji ponuđač. Svi troškovi vezani za prodaju imovine padaju na teret kupca.

Na III (trećoj) javnoj prodaji – licitaciji, za poslovni prostor – zidani kiosk u Banja Luci, imovina se prodaje po procjenjenoj vrijednosti, s tim da najniža cijena po kojoj se može prodati imovina ne može biti ispod  70 % procjenjene vrijednosti.

Ovaj Zaključak objavljen je na oglasnoj tabli stečajnog suda, dnevnom listu “Večernje novine” Banja Luka, izdanje za Republiku Srpsku i Privrednoj komori Republike Srpske (www.bl.komorars.ba)

Stečajni upravnik

„MDTEX“ d.o.o. – u stečaju

By | Tenderi | No Comments

„MDTEX“ d.o.o.  u stečaju 

Podbrdo,  MRKONjIĆ  GRAD

Broj   4 /15

Dana, 19.02.2015.

Na osnovu Odluke Skupštine povjerilaca od 11.02.2015. godine, u stečajnom postupku, koji je otvoren nad “MDTEX”d.o.o.  Mrkonjić Grad, Podbrdo bb,  stečajni upravnik objavljuje

PRVU JAVNU LICITACIJU

Prodaje se cjelokupna imovina stečajnog dužnika“MDTEX” d.o.o.  Mrkonjić Grad, Podbrdo bb,  prema popisnoj listiiz Elaborata procjene i to:

–  Program muške konfekcije, po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 5.904,00 KM,

–  Program ženske konfekcije, po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 22.962,00 KM,

–  Lovačka i radna oprema,  po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 5.050,00 KM,

–  Sirovine ( podstava, lepenka, pamučna tkanina)  po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 1.850,00 KM,

–  Fiskalna maloprodajna kasa, po procijenjenoj vrijednosti i početnoj cijeni od 300,00 KM.

Imovina se prodaje u skladu sa Zakonom o izvršnom postupku,

Prodaja imovine provešće se metodom usmenog javnog nadmetanja, na licitaciji koja će se održati dana10.03.2015.godine (utorak)sapočetkomu14,00časovausali za licitacijeOkružnogprivrednogsuda, BanjaLuka,  Ul. Gundulićeva 108.

Na ovoj licitaciji imovina se ne može prodati ispod 50% procjenjene vrijednosti i početne cijene.

Pravo učešća na licitaciji imaju sva pravna i fizička lica koja predoče dokaz o uplati depozita u iznosu od 10% početne cijene – procjenjene vrijednosti  licitirane imovine,

Depozit će se računati kao dio kupo-prodajne cijene.

Imovinastečajnogdužnika  seprodajepojedinačnopo grupama-programu,a prednost imaju kupci koji licitiraju kompletnu imovinu.

Javno nadmetanje održaće se i kad licitaciji prisustvuje samo jedan kupac.

Naprvojlicitacijiimovinasene možeprodatiispodjednepolovinepočetnecijene.

Kupacjedužankupljenuimovinuplatitiipreuzetiurokuoddeset  danaoddanalicitacije, uprotivnomgubipoloženidepozit.

Kupacsnosisvetroškoveporeza.

Uplatedepozitavršitinaračun“MDTEX” d.o.o. u stečaju, Mrkonjić Grad,otvorenkodUniCreditbanka.d. BanjaLukabr. 551 710 225 664 49 71.

Sva pravila licitacijebiće iznesena na sam dan licitacije.

Imovina koja je predmet licitacije,možesepogledatiuposlovnom prostoru Rudić Milorada u  Podbrdu, Mrkonjić Grad, uz prethodni telefonski dogovor sa kontakt osobama zaduženim za obezbjeđenje imovine.

Dodatne informacije mogu se dobiti na kontakt telefone  065-959-718i  065-318-655.

Ovaj oglas objavljen je na oglasnoj tabli stečajnog suda,  dnevnom listu «Glas Srpske» i  webstanici Privredne komore Republike Srpske  www.komorars.ba

 

Stečajni upravnik

„ŽITOPRODUKT“ a.d. – u stečaju

By | Tenderi | No Comments

„ŽITOPRODUKT“ a.d. – u stečaju

Siniše Mijatovića 9

BANJA LUKA

Broj: 22/15

Datum: 23.02.2015.g

Na osnovu člana 105, 106, 107. i 108. Zakona o stečajnom postupku – prečišćen tekst (Sl.gl.RS br: 26/10) i člana 87, i 90 Zakona o izvršnom postupku (Sl.gl.RS br: 59/83, 85/03 i 64/05), Odluke Skupštine povjerilaca donesene dana 16.03.2010. godine i Odluke Odbora povjerilaca sa XXIII sjednice održane dana 19.02.2015. godine, stečajni upravnik dana 23.02.2015.godine donosi:

Z A K L J U Č A K

objavljuje se

VI JAVNA PRODAJA (LICITACIJA)

naknadno upisane  imovine stečajnog dužnika

putem usmenog javnog nadmetanja

I. PREDMET PRODAJE:

Prodaje se imovina stečajnog dužnika “Žitoprodukt” a.d. – u stečaju, Banja Luka, ul. Siniše Mijatoviće br. 9, a koja se odnosi na prodaju zemljišta i građevinskog objekta u naravi industrijski kolosjek – pruga, koji se nalazi u mjestu Vrbanja, Banja Luka, a koju imovinu čine:

I a)  Zemljište upisano u zemljišno-knjižni uložak br. 490 k.o. Rebrovac 2, a kojim nekretninama po novom premjeru odgovaraju nekretnine upisane u List nepokretnosti br. 4/13 k.o. Rebrovac 2 i to:

Početna cijena zemljišta opisana u tabeli I.a) iznosi 533.720,00 KM, a utvrđena je na bazi  procjene tržišne vrijednosti nekretnine prema nalazu stalnog sudskog vještaka građevinsko-arhitektonske struke Nebojše Vujasinovića iz Banja Luke od dana 05.05.2014. godine.

I b) Građevinski objekat – industijski kolosjek (pruga)

Stalni objekat izgrađen je 1972. godine u naravi 74,00 m dvokolosječne pruge i 57,00 m jednokolosječne pruge za dovoz i odvoz robe, sada zaraslo u travu i nisko rastinje, te je neophodna sanacija i rekonstrukcija istog.

Početna cijena industrijskog kolosjeka – pruge opisanog pod I.b) iznosi 42.240,00 KM, a utvrđena je na bazi procjene tržišne vrijednosti nekretnine prema nalazu stalnog sudskog vještaka građevinsko-arhitektonske struke Nebojše Vujasinovića iz Banja Luke od dana 05.05.2014. godine.

II.  USLOVI I NAČIN PRODAJE:

Prodaja se vrši putem usmenog javnog nadmetanja – licitacije.

Imovina se prodaje u faktičkom i pravnom stanju u kakvom se ista nalazi u momentu prodaje i na kupca se prenosi obim prava kojim stečajni dužnik raspolaže u momentu prodaje.

II a)   Imovina stečajnog dužnika “Žitoprodukt” a.d. – u stečaju, Banja Luka, navedena pod tačkom I a) i I b) se prodaje „u paketu“, kao jedna cjelina.

Ukupno procijenjena vrijednost imovine iznosi 575.960,00 KM.

II b)  Na petoj javnoj prodaji imovine stečajnog dužnika “Žitoprodukt” a.d. – u stečaju, Banja Luka, imovina navedena pod tačkom I a) i I b)  se prodaje po procjenjenoj vrijednosti, s tim da najniža cijena po kojoj se može prodati imovina ne može biti ispod 40 % procjenjene vrijednosti.

Prednost u kupovini nekretnina opisanih u tačkama Ia) i I b), u slučaju iste visine izlicitirane cijene, daje se firmi „Bojanić“ d.o.o. iz Jajca, kao kupcu ranijeg proizvodnog pogona firme „Žitoprodukt“ a.d. – u stečaju, Banja Luka, ili firmi kojoj je kupac „Bojanić“ d.o.o. Jajce prodao cjelokupnu imovinu, ukoliko se ova firma pojavi kao jedan od ponuđača na licitaciji, jer je industrijski kolosjek neophodan radi funkcionisanja tehničko-tehnološke cjeline ovog kompleksa.

III VRIJEME ODRŽAVANJA LICITACIJE

V (peta) javna licitacija će se održati dana 27.03.2015. godine u prostorijama Okružnog privrednog suda Banja Luka, – velika sala, prizemlje, Gundulićeva br. 108, sa početkom u 13,00

 časova.

IV NAČIN IZBORA NAJPOVOLJNIJEG PONUĐAČA

Za najpovoljnijeg ponuđača, biće izabran ponuđač koji ponudi najveći iznos za predmet prodaje.

Zaključak o izboru najpovoljnijeg ponuđača, stečajni upravnik će dostaviti na adresu kupca u roku od 3 (tri) dana od dana održavanja licitacije. Ponuđačima, čije ponude nisu prihvaćene, vratiće se depozit u roku od 3 (tri) dana po okončanju javne prodaje na poslovni-tekući račun.

Ukoliko ponuđač sa najpovoljnijom ponudom ne uplati prodajnu cijenu u roku od 30 (trideset) dana od dana dostavljanja Zaključka, smatraće se da je odustao od kupovine i gubi pravo na vraćanje obezbjeđenja, a novim Zaključkom će se odrediti sljedeći najpovoljniji ponuđač. Svi troškovi vezani za prodaju imovine padaju na teret kupca.

V  ZAJEDNIČKE ODREDBE:

1. Pravo učešća imaju sva pravna i fizička lica koja uplate depozit na račun stečajnog dužnika broj:

555 007 01031837 16 otvoren kod „Nova banka“ a.d. Banja Luka u visini od 50.000,00 KM.

Dokaz o uplati depozita – uplatnicu, ponuđači su dužni da predoče komisiji na dan održavanja licitacije, tako što će nakon provjere uplate depozita licitiranju moći pristupiti samo oni učesnici koji su uplatu izvršili u roku.

2. Fizička lica mogu učestvovati na javnoj prodaji lično ili biti predstavljena po punomoćniku. Ako u nadmetanju učestvuju lično, dužna su radi utvrđivanja identiteta, prije početka nadmetanja, pokazati stečajnom upravniku ličnu kartu i dokaz o uplati depozita. Ako fizičko lice zastupa punomoćnik, isti je obavezan predati stečajnom upravniku valjanu punomoć za zastupanje i dokaz o uplati depozita.

Pravna lica mogu biti predstavljena po zakonskom zastupniku (direktoru) ili punomoćniku. Ukoliko pravno lice predstavlja pravni zastupnik, isti je obavezan stečajnom upravniku predati na uvid Rješenje o upisu u sudski registar, ličnu kartu i dokaz o uplati depozita. Ukoliko pravno lice predstavlja punomoćnik, isti je obavezan da stečajnom upravniku preda na uvid valjanu punomoć i dokaz o uplati depozita.

Lica sa neurednom dokumentacijom za utvrđivanje identiteta ili bez navedene dokumentacije neće moći učestvovati u nadmetanju.

3. Javno nadmetanje održaće se i kad prisustvuje samo jedan ponuđač.

Ovaj Zaključak objavljen je na oglasnoj tabli stečajnog suda, dnevnom listu “Večernje novine” Banja Luka, izdanje za Republiku Srpsku i Privrednoj komori Republike Srpske (www.bl.komorars.ba)

 

Stečajni upravnik

ebrd

EBRD SBS Program “Žene u biznisu”

By | EBRD, Projekti, Žensko preduzetništvo | No Comments

Program “Žene u biznisu” Odjela za podršku malim i srednjim preduzećima (Small Business Support) Evropske Banke za obnovu i razvoj (EBRD) dobio je dodatna donatorska sredstva od Švedske razvojne agencije (SIDA) koja su dostupna od krajem decembra 2014. godine, odnosno početka 2015. godine.

Važne promjene u strukturi programa su sljedeće:

1)      Ciljna grupa

Osnovni kriterij po novom programu je da za sufinansiranje projekata (konsultantskih usluga) mogu aplicirati mala i srednja preduzeća u kojima:

  • Žena ima sveobuhvatnu operativnu odgovornost (operativna odgovornost podrazumijeva najvišu izvršnu poziciju u preduzeću u obliku direktora, generalnog menadžera, izvršnog direktora ili sl.)
  • Žena ima sveobuhvatnu operativnu odgovornost i ima puno ili djelimično učešće u vlasničkom kapitalu preduzeća, te
  • Žene preduzetnice.

2)      Sufinansiranje konsultantskih usluga

SBS program sufinansira konsultantske usluge za mala i srednja preduzeća, a projekti mogu uključivati:

  • Strateško planiranje
  • Istraživanje tržišta, dizajn pakovanja, promotivnih materijala, izradu web stranice, itd.
  • Softwarska rješenja za upravljanje proizvodnjom ili finansijama
  • Inžinjering rješenja
  • Implementacija sistema upravljanja po međunarodnim standardima
  • Sertificiranje proizvoda (CE znak) itd.

3)    Učešće SBS programa u trošku projekta za ovu ciljnu grupu kreće se od 60 % do maximalno 90% neto cijene konsultantske usluge.

4)      Kreditna linija

Nezavisno od sufinasiranja projekata konsultaatskih usluga za unapređenje poslovanja u okviru ovog programa EBRD u saradnji s partnerskim finansijskim institucijama obezbjeđuje i finansira (kredite) za ciljnu grupu preduzeća. Više detalja o samom kreditnom proizvodu i ostalim pogodnostima biće dostupno početkom 2015. godine (januar).

Ako imate u planu implementaciju projekte koji bi unaprijedili Vaše poslovanje molimo Vas da Projetnom timu pošljete kratak opis preduzeća putem e-maila uključujući vrstu djelatnosti, lokaciju, broj zaposlenih (broj zaposlenih žena), te da li u narednih godinu dana imate u planu investirati u razvoj preduzeća ili uputite zahtjev za dostavu aplikacione forme.

Napomena: Finalnu odluku o svakoj aplikaciji za sufinansiranje donosi SBS tim u skladu sa zahtjevima donatora, te internim pravilima i procedurama.

EBRD Small Business Support (SBS)
Fra Annela Zvizdovića, UNITIC Toranj B/15; 71 000 Sarajevo; Bosna i Hercegovina
Tel: +387 (33) 295 094; +387 (33) 266 985  Fax: +387 (33) 295 069
E-mail: dipv@ebrd.com
Web: www.ebrd.com/sbs/bosnia

FIRMA Projekat: Drugi poziv za dodjelu bespovratnih sredstava

By | Projekti | No Comments

FIRMA projekat, finansiran od strane Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) i Švedske agencije za međunarodni razvoj i saradnju (Sida), poziva zainteresovana preduzeća da se prijave na drugi poziv za dodjelu bespovratnih sredstava (grant) namjenjenih očuvanju radnih mjesta u područjima pogođenim poplavama. Drugim pozivom za dodjelu bespovratnih sredstava proširuju djelovanje na dodatne opštine i sektore. Uz pet opština obuhvaćenih prvim pozivom, Doboj, Doboj Jug, Domaljevac-Šamac, Maglaj i Šamac ovim pozivom se dodaju još dvije opštine, Gračanica i Bijeljina kao i dodatni proizvodni sektor – prehrambena industrija. Na ovaj poziv mogu se javiti sva preduzeća iz navedenih sedam opština čija je osnovna djelatnost proizvodnog, odnosno proizvodno-uslužnog karaktera (preduzeća iz proizvodnog lanca vrijednosti) uključujući i prehrambenu industriju.

FIRMA projekat je u periodu od septembra 2009. do avgusta 2014. pružao podršku malim i srednjim preduzećima u sektorima drvoprerade, lake metalne obrade i turizma. Dodatne informacije o FIRMA projektu možete naći na www.firmaproject.ba.

FIRMA projekat je produžen do maja 2015. kako bi pružio podršku privatnom sektoru u poplavama pogođenim područjima. Tokom perioda produženja FIRMA projekat će biti fokusiran na „Obnavljanje uslova za život i zapošljavanje u privatnom sektoru u područjima pogođenim poplavama“. FIRMA podržava preduzeća čija je osnovna djelatnost proizvodnog, odnosno proizvodno-uslužnog karaktera (kompanije iz proizvodnog lanca vrijednosti) uključujući i prehrambenu industriju.

FIRMA projekat pruža podršku privatnim preduzećima iz proizvodnog i proizvodno-uslužnog sektora, osim preduzeća koja su direktno ili indirektno uključena u proizvodnju opreme za nadzor, vojne opreme ili oružja novu ili korištenu, opreme za policijske agencije ili agencije za provođenje zakona, opreme i usluga vršenja pobačaja, opreme za kontrolu vremenskih prilika, luksuzne robe i opreme za igre na sreću. FIRMA podržava preduzeća u oživljavanju proizvodnih procesa, očuvanju radnih mjesta te održavanje njihove pozicije na tržištu.

Ciljevi i svrha pomoći kroz bespovratna sredstva

FIRMA projekat podržava preduzeća iz privatnog sektora koje su pretrpjela štetu uzrokovanu poplavama u opštinama Doboja, Doboj Jug, Šamac, Domaljevac-Šamac , Maglaj, Gračanica i Bijeljina a koja spadaju ili u proizvodna ili uslužno-proizvodna (preduzeća iz proizvodnog lanca vrijednosti) preduzeća uključujući i prehrambenu industriju. Namjera je da se pomogne preduzećima koja imaju pet (5) ili više zaposlenih (zvanično prijavljenih zaključno sa datumom 30.4.2014) i koja su pretrpjela štetu od poplava. Cilj je obezbjediti pomoć kroz bespovratna sredstva onim kompanijama za koje ta podrška znači sprečavanje neminovnog gubitka tržišta, proizvodnih kapaciteta i radnih mjesta.

U sklopu programa podrške preduzećima, FIRMA projekat dodijeljuje bespovratna sredstva (grant) u rasponu od 15.000 do 40.000 KM, iako su mogući izuzeci, kako u smislu manjih, tako i u smislu većih iznosa.

 

JAVNI POZIV – Sertifikacija opština sa povoljnim poslovnim okruženjem

By | BFC SEE, Projekti | No Comments

Mreža za povoljno poslovno okruženje Republike Srpske ( MPPO RS ) i Regionalni savjet za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi

OBJAVLJUJU
JAVNI POZIV
jedinicama lokalne samouprave za učešće u regionalnom programu

Sertifikacija opština sa povoljnim poslovnim okruženjem u jugoistočnoj Evropi

– BFC SEE –

Program sertifikacije povoljnog poslovnog okruženja u jugoistočnoj Evropi/Business Friendly Certification South East Europe (BFC SEE) je jedinstven regionalni program za unapređenje konkurentnosti lokalnih samouprava koji se sprovodi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Makedoniji i Srbiji. Ovaj program je namjenjen opštinama i gradovima koji imaju odgovarajuće kapacitete i strateški su opredjeljeni da unaprijede poslovni ambijent, privuku investicije i podstaknu razvoj lokalne ekonomije.  Javni poziv je otvoren od 15.05.2014. godine za sve jedinice lokalne samouprave na teritoriji Republike Srpske, i trajaće do daljnjeg. Broj mjesta u okviru ovog javnog poziva je ograničen i prioritet će imati lokalne samouprave koje imaju kapacitet za uspostavljanje kvalitetnog ambijenta za poslovanje. Opštine i gradovi koji se uključe u program dobijaju konkretne smjernice za unapređenje rada administracije i povećanje kvaliteta usluga koje pružaju privrednicima i investitorima, u skladu sa zahtjevima BFC standarda. Sertifikovane opštine i gradovi podižu nivo konkurentnosti kroz aktivnu promociju na regionalnom i međunarodnom nivou, uz podršku međunarodnih institucija i donatora.

Dodatne informacije o programu BFC SEE, uslovima učešća, kao i kompletnu prijavnu dokumentaciju možete preuzeti putem web stranice www.bfc-see.org/How_to_apply  ili telefona 051/232 950 i 222 990.

Dokumenta za preuzimanje:

Javni poziv
Prijavni obrazac RS
Upitnik za lokalne samouprave
Uputstvo za kandidate
Kriterijumi za odabir