Komora tradicionalno promovisala domaće proizvode povodom Svejstkog dana hrane

Privredna komora Republike Srpske danas je tradicionalno, povodom Svjetskog dana hrane, a u okviru projekta „Naše je bolje“, organizovala promociju domaćih proizvoda.

Na platou ispred Muzičkog paviljona „Staklenac“ u banjalučkom parku Petar Kočić, svoje proizvode predstavilo je 17 proizvođača iz Srpske.

Direktor Privredne komore Republike Srpske Dragica Ristić poručila je da građani kupovinom domaćih proizvoda doprinose ukupnom razvoju Srpske.
– Kupovinom domaćih proizvoda građani mogu znatno da podrže domaće proizvođače, ali i doprinose očuvanju radnih mjesta i punjenju fondova, doprinose jačanju i razvoju Srpske – rekla je Dragica Ristić  i naglasila da je veoma važno fokusirati se na proizvodnju hrane, što je jedan od strateških ciljeva Republike Srpske, koja ima ima prostora da proizvodi više hrane i da je što manje uvozi u budućnosti.
Podsjetila je da Privredna komora Srpske od 2009. godine realizuje projekat „Naše je bolje“ radi dodatnog promovisanja domaćih proizvoda, te podizanja svijesti građana o značaju kupovine domaćih proizvoda.
Prema njenim riječima, postoji napredak i raste učešće poljoprivredne proizvodnje u ukupnom društvenom proizvodu, a građani sve više traže prepoznatljiv kvalitet domaćeg porijekla i zdravu hranu.
– Kada smo počinjali sa kampanjom imali smo svega 24 odsto pokrivenost domaćih proizvoda izvozom, a taj procenat je u ovoj godini prešao 41 odsto. To, naravno, nije dovoljno, želimo da bude mnogo više. Srpska ima povoljne agroekološke uslove, geografski položaj, klimatske uslove i raspoloživost poljoprivrednog zemljišta po glavi stanovnika od 0,70 hektara, što je zavidan resurs – istakla je Dragica Ristić.
Pomoćnik ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske Boris Pašalić rekao je da Ministarstvo podržava projekat „Naše je bolje“ i donošenjem novih zakonskih akata, realizacijom zakona i pravilnika, navodeći da je ove godine usvojen novi Zakon o hrani.
Pašalić je naglasio da se izdavaju i dodatna sredstva za poljoprivredne proizvođače koji su stimulisani da proizvode više domaće hrane.
– Bilans uvoza i izvoza hrane nije povoljan za Republiku Srpsku, međutim u posljednjih nekoliko godina bilježimo pozitivne trendove, tako da se situacija poboljšava, ali moramo više raditi na tome – rekao je Pašalić, napominjući da su u svemu tome ključni faktor kupci, koji bi u svakoj prilici trebalo da prednost daju domaćem proizvodu.
Načelnik Odjeljenja za privredu u banjalučkoj Gradskoj upravi Radenko Komljenović rekao je da se mora dati prednost domaćem proizvodu.
– Tako ćemo jesti zdravu i kvalitetnu hranu, ali i podržati dalji razvoj poljoprivredne proizvodnje. Banjaluka daje određenu podršku projektima u poljoprivredi. Ove godine smo imali i jednu liniju sertificiranja i brendiranja proizvoda i sa tim ćemo nastaviti – naglasio je Komljenović i pozvao poljoprivrednike da se za podršku razvoju poljoprivrede obrate Gradskoj upravi.
Direktor i suosnivač Zanatske pivare „Gorštak“ iz Jakupovaca Nikola Galić rekao je da je svaka promocija dobrodošla, te izrazio očekivanje da će kupci prepoznati kvalitet njihovih proizvoda.
On je rekao i da je proizvodnja vrlo zahtjevna, ističući da je kvalitet proizvoda manjih pivara daleko iznad standardne industrijske ponude.
„Gorštak“ mjesečno proizvodi do 2.000 litara piva, a njihovi proizvodi već se mogu naći u prodajnim lancima „Tropik“ i „Moj market“.
Rukovodilac prodaje u vinariji „Jungić“ Miloš Babić kaže da je promocija domaćih proizvoda veoma bitna, te da podstiče veću proizvodnju.

Leave a Reply