Poziv privrednicima da prijave probleme u poslovanju zbog virusa korona

Na osnovu podataka koje Privredna komora Republike Srpske dobije u toku ove sedmice od privrednih društava, biće kreirane mjere za podršku privredi, u cilju suzbijanja šteta zbog širenja virusa korona.

Ovo je jedan od zaključaka posljednjeg sastanka Štaba za praćenje štetnih posljedica virusa korona na stanje u privredi Republike Srpske.

Zbog toga, Privredna komora Republike Srpske još jednom poziva sva privredna društva, koja trpe štetu zbog virusa COVID – 19, da o tome dostave podatke, kako bi ih Komora proslijedila Vladi Republike Srpske.

Takođe, na osnovu dogovora postignutog na sastanku Štaba, preporučujemo privrednicima da, uz mininmalan angažman radnika, organizuju minimum procesa rada u ovoj sedmici, kako bismo spriječili širenje virusa korona. To konkretno znači da je potrebno smanjeniti angažman radnika na najmanji broj kojim neće biti ugrožen proces proizvodnje ili pružanje usluga. Uz to, potrebno je uvesti mjere na zaštiti zdravlja radnika, kao što je konstantna dezinfekcija prostorija i opreme, obezbjeđenje zaštitne opreme, povećanje rastojanja između radnika…

Na eventualno produženje ove preporuke, uticaće epidemiološka situacija u Srpskoj, o čemu ćemo blagovremeno obavijestiti privrednike.

Članovi Udruženja društava za osiguranje pri Privrednoj komori Republike Srpske već su pokrenuli akciju kupovine respiratora, koja će biti realizovana narednih dana, a Privredna komora ovim putem poziva i sve ostale privrednike, koji su u mogućnosti, da još jednom pokažu svoju društvenu odgovornost i pomognu nabavku ovih prijeko potrebnih mašina.

Anketu Komore za prikupljanje podataka o problemima u poslovanju privrede možete popuniti na ovom linku https://eankete.com/sr/anketa/166/korona

Za sve dodatne informacije u vezi sa ovim, stojimo na raspolaganju.

 

5 Comments

  • Moja firma se primarno bavi IT konsultantskim uslugama, ali takođe imam registrovanu i poljoprivrednu djelatnost (voćarstvo) koju takođe namjeravam da razvijem u vrlo bliskoj budućnosti. U tom smislu, naručio sam i platio jedan traktorski priključak od lokalnog predstavnika firme iz Srbije (konkretno http://www.bmrmicovic.rs/) ali je zbog uvođenja vanrednog stanja isporuka zastala. Citiram njihov e-mail odgovor:
    „Poštovani,
    Početkom marta primili smo poruđbinu od firme Maočanka (lokalni partner, iz Brčkog) izmedju ostalog u njoj se nalazi i Vaša mašina .
    Svu poručenu robu smo spremili za isporuku 15.03.medjutim kod nas je tada proglašeno vanredno stanje.
    Od tada bezuspešno pokušavamo organizovati transport.
    Prevoznici nece da svoje vozače salju na put,jer po povratku moraju biti u karantinu 21 dan.
    Tako da kompletnu isporuku moramo odložiti do daljnjeg.“

    Pošto se radi o traktorskoj kosilici namjenski dizajniranoj za voćnjake, a sezona košenja samo što nije počela, to će mi predstavljati problem.
    Postoji li mogućnost da se nekako obezbijedi recipročno preuzimanje robe ili kamiona sa robom na granici (uz dezinifikaciju kabina eventualno i tovara, ako je primjenjivo), da se izbjegnu ograničenja za vozače, jer niko normalan ne bi vozio turu znajući da će poslije biti i samo 2, a ne 20 ili više dana u karantinu. Sigurna sam da bi se bar sa Srbijom to moglo riješiti na način koji poštuje ograničenja vezana za prostoranje virusa, a istovremeno ne ugrožava transport roba između dvije bratske zemlje. Siguran sam da postoji sličan recipročan problem pa ga treba sistemski riješiti.

    Što se ostalog tiče, srećom svoju osnovnu djelatnost mogu obavljati udaljeno, elektronski, ali većina državnih institucija nije u stanju podržati takvu komunikaciju (izuzimam Poresku upravu RS) ili njihovi postoječi „elektronski servisi“ ne eliminišu potrebu za provođenjem klasičnih procedura papir-pečat-potpis. S obzirom na to da se uvođenje eUprave kod nas satalno odlaže, mislim da bi se trebalo pristupiti realizaciji određenih fleksibilnijih rješenja za koja tehničke mogućnosti i sada postoje. Npr. dokument-pečat-potpis klasičan pristup, trebalo bi da se zamijeni on-.line provjerama direktno u evidencijama koje se vode u institucijama. Dakle, umjesto da institucije izdaju papir-pečat-potpis uvjerenjaneka kreira WEB servis koji omogućava da se provjera o postojećem stanju ili faktima na koje bi se odnosilo uvjerenje provjeri direktno u informacionom sistemu institucije. Nešto sličnio kao što APIF pruža servis za provjeru regiwtrovanih subjekata, ali pošto taj vid provjere još nema pravnu snagu, svi su prinuđeni jedni drugima da šalju uvjerenaj o registraciji što je glupo i npotrebno. SAm otreba legalizovati on-line provjere i to je sve. To je prijeki lijek za mnogo problema u ovoj situaciji.

    Toliko zasad, hvala!
    Goran Drakulić
    Direktor „PG Usluga“ Banja Luka

  • Oprostite, greškom sam dva puta poslao isti komentar.

  • Bilja says:

    Postovani javljam se iz oblasti prevoza robe- transport. Ova situacija je za sve djelatnosti preteska, nema djelatnosti koja nije pogodjena i koja nece snositi posledice. Svaka cast drzavi sto ulaze trud da pomogne privrednicima. Odgadjanje placanje obaveza (npr porezi) hoce trenutno pomoci tj da ne moramo odmah platiti, ali privrednicima bi bila mnogo veca pomoc da im se otpise dio obaveza ili da se procenat (poreza, doprinosa…) smanji, da pokusamo zajednickim snagama i drzave i nas privrednika-preduzetnika da sto lakse i bezbolnije prevazidjemo ovu situaciju u kojoj se trenutno nalazimo.

    Lp

  • marjan says:

    trebalo bi izmedju ostalog :
    – uvesti plaćanje/povrat pdv tek po isplaćenoj fakturi a ne izdatoj
    – ukinuti sve zatezne kamate dok traje epidemija i 3 mjeseca po njenom prekidu
    – otpisati doprinose za sve radnike koji ne rade u toku epidemije i pokriti 80% minimalca za njih a 20% poslodavci
    – otpisati porez na dobit za 2020 g za sva preduzeća
    – odloziti placanje svih taksi
    – otpisati sve takse za 2020g

Leave a Reply