Kamioni zaglavljeni, roba se kvari

By 23. септембра 2015. Aktuelnosti, slide No Comments

Kamioni - granicaHrvatska je juče poslijepodne djelimično obustavila blokadu graničnog prelaza Batrovci i teretna vozila su oko 17 časova počela da ulaze u tu zemlju iz Srbije, a carinici će puštati kamione sa lako kvarljivom robom, odlučila je Vlada.

Blokada granica za teretni saobraćaj u regiji, gdje se situacija mijenja gotovo iz sata u sat, zabrinula je prevoznike iz BiH, koji poručuju da su zaustavljene desetine njihovih kamiona, uključujući i one sa hladnjačama natovarenim hranom koja bi mogla da propadne. Oko 20 kamiona iz BiH danas se nalazilo u koloni u Batrovcima, a prema riječima Nikole Grbića, predsjednika Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, šteta je neminovna i pored otvaranja granice. „Kolona je već prešla dužinu od 15 kilometara, a imamo prevoznike koji voze kvarljivu robu koja je u fazi propadanja. Vozači nemaju hrane i vode, a nestaje im i goriva u hladnjačama“, kazao nam je on.

Prema Grbićevim riječima, na graničnim prelazima prema Mađarskoj takođe ima prevoznika koji idu i vraćaju se u ovu zemlju, ali su kolone dugačke i radi se detaljna kontrola svih kamiona, pa će vozačima trebati dva do tri dana da ih pređu. „Isti slučaj je i prema granici između Hrvatske i Slovenije. Veoma je složena i teška situacija i ne znamo dokle će to trajati. Šteta će biti neminovna i ogromna. Svaki prevoznik koji je natovario kvarljivu robu odgovara za nju, a ona se morala na vrijeme distribuisati do potrošača“, kazao je on.

Osim kolone u Batrovcima, juče je za prevoznike uslijedio novi šok jer je, zbog pada sistema na čitačima carinskih dokumenata na strani Hrvatske, došlo do blokade saobraćaja za teretna vozila između BiH i Hrvatske, što je riješeno nakon nekoliko sati.

Jovo Cvijić, predsjednik Odbora Udruženja međunarodnih drumskih prevoznika tereta Spoljnotrgovinske komore BiH, ističe da prevoznici trpe ogromnu štetu.

„Šteta je po osnovu termina isporuke robe. To su vozila koja idu sa Zapada, i termini se moraju poštivati, inače za svaki dan se plaća penal. Nije tu riječ samo o kašnjenju robe koja se trenutno vozi, već kasni i roba koju treba da tovarimo u Srbiji i ponovo je negdje vozimo“, naveo je Cvijić.

Prema njegovim riječima, čak i kada se na granici podigne rampa za teretni saobraćaj, slijedi pregledanje robe, što će takođe potrajati.

Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore RS, ističe da će ovakav zastoj na granicama prouzrokovati štetu po preduzeća iz RS koja se bave izvozom, odnosno po ona koja u proizvodnji koriste sirovine iz uvoza.

„Ako kamioni budu koristili alternativne granične prelaze, to produžava rok za isporuku, i naravno povećava troškove poslovanja, a sve na kraju prouzrokuje i probleme koji se odnose na ranije dogovorene rokove sa inostranim partnerima, ukoliko govorimo o izvoznim preduzećima“, naveo je Blagojević.

Saobraćaj za kamione juče je, na nekoliko sati, bio onemogućen ili otežan i kada je riječ o bh. granici sa Hrvatskoj, a problem je bio tehničke prirode.

 

Izvor: Nezavisne novine

Print Friendly

Leave a Reply