Privredna komora Republike Srpske, u proteklih osam mjeseci, u okviru programske podrške Centralno-evropske inicijative (CEI), implementirala je projekat ShareIT Platform – Platforma za razmjenu relevantnog IT iskustva, informacija, znanja i obuka, tj. ponude i potražnje proizvoda i usluga (Sharing of relevant electronic IT experience, data, knowledge, trainings, webinars, offer and demand via new Platform).
Cilj projekta bio je pružanje podrške poslovnim subjektima u suočavanju s vanrednom situacijom, izazvanu virusom COVID 19, pomoću IT alata koji je u stanju da brzo odgovori na potrebe malih i srednjih preduzeća.
Prvi specifični cilj odnosio se na povećanje IT i digitalnih kapaciteta mikro, malih i srednjih preduzeća (MMSP) kroz proces unapređenja znanja i vještina u cilju primjene savremenih IT alata i tehnologija u komunikaciji i poslovnim procesima.
Drugi specifični cilj bio je povezivanje i unapređenje saradnje MMSP iz različitih sektora u cilju razmjene informacija, prenosa znanja i najboljih praksi u pogledu raspoloživih kapaciteta, postojećih lanaca vrijednosti i mogućnosti proizvodnje potrebnih proizvoda u uslovima COVID-a.
Projekat ShareIT Platform sufinansirala je Centralno-evropska inicijativa (CEI), sa učešćem od 55% ukupne vrijednosti projekta.
Aktivnosti projekta odnosili su se na obuke o raspoloživim IT alatima, razvoj nove platforma za razmenu znanja i informacija o mogućnostima saradnje i promocija ShareIT platforme.
Jedna od glavnih aktivnosti projekta bila je uspostavljanje platforme za razmjenu informacija, znanja i iskustava, u cilju povezivanja ponude i potražnje domaćih i inostranih partnera, a koja će omogućiti kompanijama realizaciju poslovnih aktivnosti i u vanrednim uslovima poslovanja, kao što je COVID.
Ova platforma je jedan vid berze roba, usluga i radova koje naše kompanije nude.
Kompanije će putem platforme za povezivanje moći da pronađu partnera, dobavljača, kupca, te medjusobno da podijele informacije i znanja putem online obuka i to sve na vrlo jednostavan način.
ShareIT platforma nudi jednostavan interfejs između korisnika i kompanija putem brze i lake pretrage, a informacije koje se mogu naći su osnovne informacije o subjektu (naziv, JIB, logo, kontakt informacije, itd.), dodatne informacije (datum osnivanja, broj zaposlenih, rukovodstvo, osnivač), kratak opis privrednog društva, klasifikacija privrednog društva (vertikala industrije, primarna djelatnost, sekundardna djelatnost), proizvod, usluge i radove koje privredno društvo nudi, kao i proizvod, usluge i radove koje privredno društvo potražuje.
Podsjećamo, Centralno-evropska inicijativa (CEI) nastala je 1989. godine iz „saradnje četiri zemlje“ (Italija, Austrija, tadašnja SFR Jugoslavija i Mađarska), a danas broji 17 članica: Albanija, Belorusija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Češka, Italija, Mađarska, Makedonija, Moldavija, Poljska, Rumunija, Slovačka, Slovenija, Srbija, Ukrajina i Crna Gora (Austrija je tokom 2018. godine odlučila da istupi iz članstva).
CEI je regionalni međuvladin forum posvećen podršci evropskim integracijama i održivom razvoju, kroz saradnju između svojih država članica, kao i sa Evropskom unijom, međunarodnim i regionalnim organizacijama.
Strateški ciljevi CEI odnose se na procese evropskih integracija, sa fokusom na saradnju unutar članica CEI zemalja, koja se ogleda kroz realizaciju aktivnosti usmjerenih na prenosu znanja i najboljih praksi, te provodjenju zajedničkih projekata institucija zemalja CEI-a.
CEI raspolaže sopstvenim fondovima za finansiranje, odnosno ko-finansiranje projekata saradnje. Pored redovnih godišnjih kontribucija zemalja članica, aktivnosti CEI se finansiraju i iz posebnog Fonda CEI pri Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD), koji finansira R. Italija u visini od oko 2 miliona eura godišnje, kao i drugih donacija R. Italije, kao i povremenih manjih donacija drugih članica CEI (za Know-how Exchange Programme). Takodje, CEI provodi projekte koje finansira EU, sa fokusom na transnacionalnu i regionalnu saradnju u okviru evropske integracije.