Mile Matić: Alumina nastavlja trend uspješnog investiranja i poslovanja

Kompanija „Alumina“ iz Zvornika nastavlja trend uspješnog investiranja i poslovanja uz istovremeno poveMile Matiććanje fizičkog obima proizvodnje i ukupnog prihoda.
Profitabilno poslovanje kompaniji omogućava da nešto bolje servisira obaveze prema poslovnim partnerima, da redovno isplaćuje plate zaposlenim radnicima, kao i obaveze prema državi, prije svega, poreze i doprinose, saopšteno je iz „Alumine“.
„Alumina“ je u projekat proširenja kapaciteta proizvodnje zeolita 4A investirala 1,2 miliona KM, što će omogućiti godišnji kapacitet od oko 80.000 tona zeolita, što je samo jedan u nizu projekata koji se realizuju u ovom zvorničkom kolektivu.
Predsjednik Upravnog odbora „Alumine“ Mile Matić kaže da su, u protekle dvije godine, investicije u ovoj fabrici iznosile oko 14 miliona KM, bez čega bi kompanija bila u vrlo teškom položaju.
„Idemo u pravcu ciljeva koje smo zacrtali. Krenuli smo sa restrukturiranjem i promjenom proizvodnog programa kako bi učešće metalurškog programa bilo sve manje u obimu ukupne prodaje naših proizvoda“, rekao je Matić.
U menadžmentu „Alumine“ navode da tempo restrukturiranja proizvodnje nije zadovoljavajući, te da kompanija još nije u situaciji da može bez metalurškog programa, ali se, ističu, svakim danom pravi kompozit odnosa gdje će biti sve manje metalurškog programa, što je garant opstanka i prosperiteta fabrike.
Matić je istakao da je proizvodni program kompanije prepoznatljiv za partnere „Alumine“, da se sa njima puno razgovara o tome da se njihovi određeni proizvodni programi lociraju u ovoj zvorničkoj fabrici i da bi to bili zajednički programi zasnovani na dobro definisanim partnerskim odnosima, koristeći prednosti primarne proizvodnje i integrisanja u postojeće proizvodne procese „Alumine“.
„Pokušavamo da sa našim poslovnim partnerima pravimo dalju finalizaciju proizvodnog programa, s ciljem daljeg snižavanja troškova i zadovoljavanja potreba kupaca“, pojasnio je Matić.
Kao primjer uspješne poslovne saradnje sa inostranim partnerom, Matić je naveo projekat proizvodnje bijelih hidrata, te dodao da se radi na tome da se stvore uslovi da se proširi tržište.
On je naglasio da menadžment kompanije ima u planu da do kraja godine na tržište plasira nove proizvode iz alumosilikatne oblasti, navodeći da je riječ o dva nova tipa zeolita, te o proizvodnji hidrata i glinice, odnosno daljoj finalizaciji nemetalurškog programa s ciljem daljeg progresa kompanije.
Proizvodi sa oznakom zvroničke „Alumine“, najvećim dijelom prisutni su na tržištu zemalja EU, kao i u Rusiji i Turskoj, dok je plan da se izađe i na tržište Bliskog istoka, Afrike i SAD.
„U ovoj godini kompanija ima 16 novih kupaca. Pokušavamo da pravimo disperziju našeg izvoznog tržišta, jer što je više kupaca, to je veća sigurnost u poslovanju“, rekao je Matić i dodao da se „Alumina“ orijentiše prema renomiranim i lojalnim kupcima sa kojima planira da izgradi dugoročan partnerski odnos, što bi povećalo obostranu stabilnost i donijelo adekvatnu korist.
Navodeći da se fabrika suočava sa puno izazova, Matić je rekao da se oni postepeno rješavaju, da nivo ostvarenog profita nije dovoljan za sve potrebe, jer je fabrika, praktično, bila prilično urušena, i sa velikim obavezama iz prethodnog perioda.
U protekle dvije godine „Alumina“ je platila oko 11,5 miliona KM starih obaveza koje su imala preduzeća u sastavu nekadašnje grupacije „Birač“, dok se uz sve to redovno servisiraju i kreditna zaduženja prema bankama.
„U aprilu 2013. godine, kada je ovaj menadžment preuzeo rukovođenje fabrikom, zalihe su iznosile svega devet miliona KM. Raspoložive količine pojedinih sirovina jedva da su bile dovoljne za jednodnevnu proizvodnju, a danas Fabrika raspolaže sa više od 32 miliona KM vrijednosti sirovina, roba i proizvoda u svom sistemu“, pojasnio je Matić.
On je istakao da je cilj rukovodstva da Fabrika nastavi uspješno da posluje i da pravi zahvate i projekte koji treba da učvršćuju proizvodnju i obezbjede stabilnost u relacijama kako sa poslovnim partnerima tako i na ukupnom jačanju cjelokupne kompanije.
„Pravilnim poslovnim odlukama napravljen je koncept koji je siguran garant budućnosti rada i profitabilnosti kompanije“, rekao je Matić.
U ostvarivanju poslovnih aktivnosti i ciljeva za „Aluminu“ je veoma bitan ljudski potencijal, jer bez angažovanja svih zaposlenih nema rezultata, saopštila je Služba za odnose s javnošću kompanije.
„Fabrici su potrebni kadrovi svih vrsta. Potrebno je profesionalno znanje i odnos prema poslu, jer ovo je izazov za mnoge, a za najbolje kadrove sistem je uvijek otvoren“, istakao je Matić.
Kompanija „Alumina“ trenutno zapošljava 1.200 radnika. U protekle dvije godine u fabrici je posao dobilo oko 400 novih radnika svih profila, od kojih sa fakultetskom diplomom više od 80 mladih.
„Snaga kompanije je u njenim ljudima“, kažu u menadžmentu ovog kolektiva.

Izvor: SRNA

Print Friendly

Leave a Reply