U okviru serije tekstova „Naše je bolje“, koje portal Mondo.ba realizuje u saradnji sa Privrednom komorom Republike Srpske, ovaj put predstavljamo robne marke iz sektora tekstila, kože i obuće sa sjedištem u Republici Srpskoj.
U okviru serijala želimo da domaćoj javnosti predstavimo što više privrednika iz RS i tako motivišemo kupce da kupuju domaće proizvode.
Treći u nizu tekstova o domaćoj privredi posvetili smo robnim markama (tekstil, koža, obuća).

Koliko puta ste se zapitali zašto se u većini naših radnji najviše prodaju robne marke porijeklom iz Turske ili Kine, a ne domaće modne konfekcije. Da li je riječ o lošoj reklami istih, uvjerenju da je “inostrano” kvalitetnije ili je u pitanju nešto treće. Vođeni tim pitanjima odlučili smo da predstavimo robne marke sa područja Republike Srpske.
Iako vrijeme nije zahvalno za fabrike i kompanije, pojedina preduzeća uprkos svemu opstaju i što je najvažnije uspijevaju da svoje proizvode plasiraju i na inostrano tržište.
Pa krenimo redom!

SANA LINEA

Sigurno jedna od najpoznatijih robnih marki sa naših prostora je „Sana Liena“ sa sjedištem u Kostajnici.
Od male tehnološki zastarjele fabrike, „Sana“ se razvila u privredni gigant – kombinat koji je objedinjavao sedam modernih fabrika, dvije radne zajednice i razgranatu maloprodajnu mrežu sa blizu tri hiljade zaposlenih radnika uspješno povezujući trikotažnu proizvodnju osnovnog materijala sSana Linea1a dobro smišljenim programom konfekcionisanja odjeće, te dobro organizovanom prodajom cjelokupne produkcije u sopstvenim prodavnicama i preko veleprodaje na domaćim i svjetskim tržištima.
„Sve rijeke teku od izvora do ušća samo Sana teče prema vama“
U preduzeću Sana Linea danas je zaposleno 160 radnika, a ono što daje specifičnost naspram drugih preduzeća, pogotovo van tekstilne branše, jeste to da je u potpunosti vođena od strane žena. Ovaj ženski menadžment kroz godine poslovanja se pokazao više nego uspješan, spreman da se prilagodi na sve promjene i situacije.
“Posebno smo ponosni na vlastitu kolekciju koju radimo dva puta godišnje (proljeće/ljeto i jesen/zima). Naš proizvodni program obuhvata kompletan asortiman za poslovnu i uspješnu ženu.
Asortiman proizvoda čine bluze, haljine, sakoi, suknje, hlače, majice… Bluza je ono po čemu je Sana prepoznatljiva, a u posljednje vrijeme pored njih dobro prolaze i haljine. Svi naši modeli su izrađeni od prirodnih materijala poput svile, pamuka, vune i raznih mješavina, a sve modele radimo u veličinama od 38-52.
Mjesečni kapacitet proizvodnje je 10.000 komada. Pored Lohn posla koji radimo za Njemačku već 20 godina izvozimo i vlastitu kolekciju u Srbiju, Sloveniju i Hrvatsku.
Odnos proizvodnje između izvoza i vlastite kolekcije u procentima je 70/30”, kazala je za MONDO izvršna direktorka za komercijalne poslove Marijana Bučevac.

DUBICOTTON – proizvodnja prediva

Ako niste znali riječ je o najvećoj predionici u Evropi!
Iz Kozarske Dubice od 2008. godine predivo svih vrsta ide u Evropu i svijet.
Cjelokupna proizvodnja preduzeća Dubicotton završava u izvozu, a najviše u Italiji.
“Osnovni naš proizvod je predivo od pamuka, viskoze, mikromodala i drugih raznih numeracija. Dnevna prozvodnja je oko 20 tona i kompletna prozvodnja se plasira u Italiju“, rekli su nam iz ove kompanije.
Unikatna „Dubicotton“ prediva vješto pravi 386 vrijednih radnika.

“PČELICA MAJA”

Keca u rukavu imamo i kada je riječ o proizvodnji bebi i dječije odjeće.Pcelica Maja (1)
“Pčelica Maja” iz Bileće ima preko 240 proizvoda sopstvenog dizajna i kreacije, izrađenih od češljanog pamuka.
“Svi proizvodi su rađeni sa velikom pažnjom i u saradnji sa kupcima koji nam daju informacije o njihovim željama i potrebama. Uvođenjem ISO standarda proizvodnju smo podigli na najviši nivo”, rekla je za MONDO direktorka preduzeća Snježana Vujović.
“Naše prizvode plasiramo na domaćem tržištu posredstvom velikih tržnih centara i tražimo pouzdane poslovne partnere u EU. Putem privredne komore Republike Srpske ostvarili smo određene kontakte sa partnerom iz Rusije, ali još nismo ostvarili saradnju. Naša očekivanja su velika jer bi izlazak na inostrano tržište značio proširenje proizvodnje i kapaciteta kao i nova radna mjesta”
Firma je osnovana 1998. godine u Bileći. Proizvodni program obuhvata: bebi bodije, štramplice, gegice, kapice, komplete, garniture, bebi trenerke, majice, posteljine, siperke, dekice, peškire…
“Trenutno zapošljavamo 20 radnika (ženska radna snaga), a planiranim proširenjem proizvodnje i uvođenjem linije dječijeg veša trebalo bi da zaposlimo još 5, 6 radnika koje ćemo edukovati i osposobiti u sopstvenom pogonu. Ugovorili smo nabavku nekoliko specijalnih mašina za finu obradu pamučnih materijala i očekujemo njihovu isporuku. Probna proizvodnja i lansiranje linije dječijeg veša bi trebala da se obavi do kraja tekuće godine”, dodala je direktorka preduzeća.

EXCLUSIVE LINGERIE – Banjaluka

Privatna komExclusive lingeriepanija „Exclusive lingerie“ osnovana je 1988. godine u Banjaluci. Niz kompleksnih poslovnih i drugih faktora doveo je njihov stručni tim na ideju da razvoj usmjere u pravcu proizvodnje ženskog intimnog rublja.
To je, pored proizvodnje ženskih kupaćih kostima, postalo osnovna djelatnost kompanije, koja je do danas zadržana.
U firmi je trenutno zaposleno 65 radnika, najvećim dijelom ženske radne snage.
Proizvodnju su usmjerili na tri proizvodne linije: Cotton, Micro i Swimwear line.
Cotton line proizvodi su namijenjeni ženi koja, prije svega, cijeni dodir nježnosti.
Intimno rublje nastalo u okviru ove linije izrađeno je od najfinijeg pamuka, sa dodatkom diskretnih detalja čipke.
“Proizvodi po kojima smo prepoznatljivi na tržištu i koje ujedno jedini proizvodimo u BiH su ženski grudnjaci. Godišnji kapacitet fabrike je 500. 000 jedinica, 80 posto proizvodnih kapaciteta izvozimo na tržište Srbije, Makedonije, Hrvatske i Slovenije”, rekao je za MONDO direktor preduzeća Boris Tolimir.

TOLEDO – BanjalukaToledo

Ova kompanija već dugi niz godina radi kao proizvođač kućnog tekstila i industrijskog veza.
“Proizvodimo kućni tekstil, tekstil za ugostiteljstvo, industrijski vez i reklamni vezeni program. Najveći proizvodni kapacitet se odnosi na industrijski vez, i tu smo jedna od vodećih i najstarijih firmi u regionu koja se time bavi”, rekla je za MONDO direktorka firme Ranka Tešić
“Realizacija ostvarena izvozom odnosi se isključivo na vezenje”, dodala je Ranka Tešić.

 

 

SANA ELVIS

Davne 1948. godine osnovana je fabrika trikotaže i konfekcije “Sana”, iz koje je izrasla Sana Elvis AD Svodna. Sana Elvis (2)Riječ je o proizvodnom preduzeću čija je osnovna djelatnost prerada tekstila i proizvodnja kvalitetnog asortimana proizvoda koji obuhvata: modno rublje, spavaći i dopunski program
“Preduzeće je pretežno usmjereno na izvoz, međutim možemo se pohvaliti i pozitivnim uspjesima na domaćem tržištu, trenutno imamo pet maloprodajnih poslovnih jedinica na prostoru BiH i nastojimo pratiti modne trendove, zadovoljiti kvalitetu i biti konkurentni na evropskom i domaćem trzištu”, rekli su predstavnici ovog preduzeća.
Posebno su ponosni na intimni veš, spavaći i miderski program. Navedeni asortiman rade za njemačko tržište. Preostali kapacitet plasiraju kroz sopstvene maloprodajne jedinice i veleprodaju na domaćem tržištu.
Mjesečni kapacitet proizvodnje iznosi oko 40.000 jedinica, a od toga na njemačkom tržištu završi oko 30 000 jedinica.
Sana Elvis trenutno zapošljava 110 radnika.

SPARTA – Banjaluka

Kompanija “Sparta” proizvodi uniforme i zaštitnu odjeću, koju uglavnom izvozi na strano tržište.
“Proizvodi na koje smo posebno ponosni su taktičke uniforme za pripadnike vojske, policije i bezbjednosnih agencija. Uglavnom izvozimo u Srbiju, Crnu Goru, Sloveniju i Francusku“, naveli su iz “Sparte”.
„Sparta“ trenutno zapošljava 30 radnika.

GLORIA LINE – Banjaluka

„Gloria Line“ je nastala 1996. kao porodična kompanija u želji da donese kvalitetan, ali pristupačan proizvod napravljen s ljubavlju u našoj zajednici.glorialine1
Danas, „Gloria Line“ zapošljava preko 80 radnika i cjelokupan proces proizvodnje se odvija u vlastitom proizvodnom pogonu.
Brend je dostupan u Banjaluci u trgovinama u Zanatskom Centru (Veselina Masleše bb), Vrbanji (Rade Radića 269) i Batinom prolazu (Veselina Masleše bb), te širom Bosne i Hercegovine u raznim samostalnim, specijalizovanim i maloprodajnim objektima trgovačkih lanaca.
Proizvodni program obuhvata: muške elegantne pamučne čarape i štrample, sportske pamučne čarape, ženske pamučne čarape i štrample, dječije pamučne čarape i štrample, ženske poliamidne štrample, dokoljenice i sokne, dječije poliamidne štrample i sokne.
Na izboru najuspješnijeg preduzeća u RS za 2007. godinu u organizaciji Privredne komore RS, „Gloria Line“ je dobila nagradu kao Najuspješnije preduzeće u sektoru tekstilne industrije.
“Izdvojila bih našu kolekciju čarapa koje kvalitetom i udobnošću, a prije svega estetskim doživljajem, zadovoljavaju najzahtjevnije ukuse naših kupaca.
Naše čarape su inspirisane najnovijim modnim trendovima, od sportskih, modnih do elegantnih čarapa i štrampli za cijelu porodicu. Kapacitet proizvodnje je 3.000.000 pari čarapa, a izvozimo oko 40 posto na tržište Njemačke”, kazala je fakturista firme Sonja Ćurlić.
Trenutno zapošljavaju 75 radnika.

VETEKS – Trn, Laktaši

Preduzeće Veteks je osnovano 1988. godine.
“Od nastanka pa do danas trudimo se da naš brend gradimo na kvaliteti. Trudimo se da ispunimo zahtjeve i želje svih naših klijenata. Prema tome, u više od dve decenije postojanja, ulažemo sve napore u to da svakodnevno poboljšavamo naš brend. Biraveteksmo najbolji tim zaposlenih koji će, daljim usavršavanjem i saradnjom, ponuditi maksimalan rezultat. Trenutno zapošljavamo 70 radnika. Isto tako, dajemo sve od sebe da pratimo tehnološki razvoj, te i na tom polju uvodimo konstantne promjene u vidu modernizacije proizvodnih pogona”, rekla je Milica Savić iz Veteksa.
“Preduzeće nudi široku paletu proizvoda. Proizvodnju dijelimo u tri segmenta: kućni tekstil, netkani tekstil i usluge štepanja. U kućni tekstil spade proizvodnja: jastuka, jorgana, štep deka, deka, posteljine, stoljnjaka, krpa i peškira.”
Od netkanog tekstila proizvode poliestersku vatu, silikonsku kuglicu, filc i geotekstil.
Usluge štepanja rade na višeiglovskim mašinama.
Robu plasiraju uglavnom na domaće tržište, a oko 35 posto ukupnih proizvoda izvoze u zemlje regiona i EU.

Izvor: Mondo.ba

Print Friendly

Leave a Reply