Politika kvaliteta je sastavni dio poslovne politike Komorskog sistema Republike Srpske, zasniva na stalnom poboljšavanju kvaliteta poslovanja i predstavlja okvir za definisanje Ciljeva kvaliteta.
Komorski sistem Republike Srpske čini Privredna komora Republike Srpske, sa sjedištem u Banjaluci i pet područnih privrednih komora: Banja Luka, Bijeljina, Doboj, Istočno Sarajevo i Trebinje.
Osnovni zadatak Komorskog sistema je zastupanje interesa privrede pred organima vlasti, posebno u pripremi privrednog zakonodavstva, pri donošenju mjera i mehanizama privrednog sistema, ekonomske politike i razvojnih politika. Područne komore podstiču razvojne procese na svom području, vodeći računa o ukupnom razvoju, te ciljevima i interesima privrede.
Korisnici usluga Komorskog sistema su privredna društva, banke, osiguravajuća društva i druge finansijske organizacije koje obavljaju djelatnost od značaja za privredu. Uspostavljanjem sistema menadžmenta kvalitetom prema standardu ISO 9001:2008, Komorski sistem je usvojio ključne elemente Politike kvaliteta i opredjelio se za:
- Pružanje usluga članicama i drugim zainteresovanim korisnicima,
- Promocija članica u zemlji i inostranstvu,
- Podrška prilagođavanju privrede evropskim standardima,
- Realizacija programa stručnog obrazovanja,
- Poslovno savjetovanje i informisanje,
- Stalno praćenje potreba privrede i u skladu s tim prilagođavanje vrsta, sadržaja i kvaliteta usluga Komore.
Sistem menadžmenta kvalitetom Komore je usmjeren na stalno otkrivanje nedostataka u poslovanju i njihovo otklanjanje doprinosom svih zaposlenih, te inoviranje procesa rada i poslovanja.
Komorski sistem stalno će, predvođen rukovodstvom, ispunjavati potrebe članova i drugih korisnika usluga ka unapređenju aktivnosti kroz:
- Poštovanje zakona, javnosti rada, dobre poslovne prakse i načela poslovnog morala;
- Razvijanje i njegovanje odnosa sa poslovnim partnerima radi ostvarivanja zajedničke koristi i za dobrobit članova Komore;
- Stvaranje i očuvanje kulture rada u kojoj će svi zaposleni biti uključeni u postizanje poslovnih ciljeva, te motivisani i nagrađeni za svoj doprinos;
- Sprovođenje zaštite na radu radnika i unapređivanje radnih uslova;
- Zaštitu životne sredine, kao obavezu svih zaposlenih;
- Povećanje efikasnosti i efektivnosti rada Komore stalnim preispitivanjem Politike kvaliteta, razvoje sistema menadžmenta kvalitetom i unapređenjem efikasnosti resursa i kvaliteta usluga!