Održana Virtualna panel diskusija „Dan poslije“ u tekstilnoj industriji

„Dan poslije“, u tekstilnoj industriji i industriji radne i korporativne odjeće, bila je tema virtualne panel diskusije, podržane od strane švicarskog SIPPO projekta, na kojoj su učestvovale patnerske organizacije (privredne komore i poslovna udruženja za pokršku privredi) iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije i Albanije. 

Bosnu i Hercegovinu su predstavljali: Privredna komora Republike Srpske, Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, Udruženje UTOK, , te kompanije Alma Ras d.o.o. (Olovo), Bilkon d.o.o. (Bileća), Exclusive Lingerie d.o.o. (Banja Luka), Kuna exp.-imp. d.o.o. (Visoko), Mraz d.o.o. (Pale), Studio Imaginarium (Banja Luka) i Zenko d.o.o. (Zenica).

 

Glavni govornici na panel diskusiji bili su predstavnici kupaca tekstilnih proizvoda iz Njemačke Carsten Schreiter, generalni direktor kompanije Hitl Hose (www.hiltl.de ), koji je takođe predstavljao i njemačko udruženje tekstilne industrije DTB i  Marc Lübbert, generalni direktor kompanije “MERK”  (www.merkplus.com ). Moderator događaja bila je Brigitte Heuser iz Njemačke,  SIPPO expert za tekstilnu industriju. Virtualna panel diskusija okupila je 43 učesnika, predstavnika poslovne zajednice za podršku privredi  i kompanije iz balkanskih zemalja.

 

Trenutna situacija u oblasti odjevne industrije je ocjenjena kao vrlo složena i neizvjesna. Prema procjenama, očekuje se da će se obim poslovanja tekstilne industrije u 2020. godini smanjiti između 25-30% zbog posljedica pandemije Covida 19. Sveukupna konkurencija duž lanca vrijednosti raste, a krizu će preživjeti samo najbolji u industriji. Manja potražnja stvara dodatni pritisak na dobavljače, stoga će opstati samo oni dobavljači koji su fleksibilni, poštuju rokove isporuke, te posjeduju visok kvalitetet izrade proizvoda. Pandemija uzrokovana virusom Covid 19, te blockade u proizvodnji, koje se nastale kao posljedica iste, uzrokovala je kašnjenje u isporuci novih kolekcija između 4- 6 sedmica, što znači da će proizvodnja zimske kolekcije započeti tek u septembru. Prodavci i dalje imaju velike zalihe starih kolekcija i ne poručuju nove. Kao jedan od problema u ovoj industriji naglešen je i problem nedostatka mlade, dobro obrazovane radna snaga.

 

 

Glavne šanse i mogućnosti proizvođača za daljnji period vide se u sljedećem:

 

  • Proizvođači moraju biti fleksibilni i spremni prihvatiti male narudžbe od svojih kupaca.
  • Smanjenje količina narudžbi uzrokovat će promjenu ritma na strani ponude, za koju se očekuje da se vrati na stari model sezonske prodaje umjesto brze promjene modnih trendova.
  • Panelisti predviđaju da će se brendovi radije odlučiti da sve više rade s kompanijama koje mogu pružiti „kompletnu poslovnu uslugu ili proizvod“, umjesto sa dobavljačima koji rade samo ili isključivo “Lohn” poslove dorade.
  • Ogromne su potrebe za novim inovativnim kolekcijama, novim bojama za naredne sezone, kako bi uvjerili trgovce i krajnje kupce da budu u toku sa aktuelnom potražnjom.
  • Neophodna je digitalizacija proizvodnih procesa i mrežno upravljanje snabdijevanjem. Postoji velika potreba za modernizacijom ove industrije u pogledu obrazovanja i obuke radnika, te uvođenje novih tehnologija i opreme čime bi se podigla atraktivnost ove industrije mladim ljudima
  • Proizvođači moraju biti u mogućnosti uspostaviti i održavati internetsku komunikaciju s kupcima.
  • Proizvodnja odjevnih predmeta koji zahtijevaju brzu isporuku porast će u Istočnoj Europi, no neki tradicionalni proizvodi odjeće (npr. bijela pamučna majica) nastavit će se proizvoditi u Kini. Preduzeća koja su u mogućnosti da rade visokosofisticirane proizvode (npr.skijaška jakna) će biti veoma traženi. Šansa Balkanskih zemalja je ulaganje u nove tehnologije i izrada zahtjevnijih proizvoda.
  • Zbog ograničenja putovanja i otkazivanja velikog broja međunarodnih sajmova, potencijalni kupci u Evropi su zainteresirani za internetska B2B događanja, kao tačku za „prvi kontakt“ i predselekciju potencijalnih dobavljača.

 

Na kraju, kao jedan od bitnih elemenata u uspostavljanju poslovnih odnosa, apostrofirano je da dobavljači moraju biti u mogućnosti da se na najbolji način predstave tokom tih internetskih B2B događaja, jer je prvi dojam vrlo važan, a najbolji alati za to su kvalitetne, te profesionalno i moderno urađene web stranice kompanije dobavljača na kojima je moguće pogledati i kratak prezentacioni film o kompaniji.

 

Print Friendly

Leave a Reply