Potrošači u RS mijenjaju navike: Raste potražnja za domaćim

Situacija koju je prouzrokovala pojava novog virusa korona u Srpskoj uticala je na pad prometa u trgovinama, ali je istovremeno narasla potražnja za domaćim proizvodima zahvaljujući potrošačima koji su poslušali savjete privrednika.

Mjesec i po od pokretanja kampanje „Kupujmo domaće!“ iz Privredne komore Srpske ne kriju zadovoljstvo, te najavljuju da će ovu aktivnost nastaviti i ubuduće.

„Kampanja ‘Kupujmo domaće!’, koju realizujemo u okviru projekta promocije domaćeg ‘Naše je bolje’, naišla je na izuzetno pozitivan odjek u javnosti – od institucija, preko preduzeća, medija i javnih ličnosti pa do potrošača“, rekao je za „Nezavisne novine“ Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore RS.

Podsjeća da se nalazimo u specifičnoj situaciji, prouzrokovanoj širenjem novog virusa korona, pa je zbog toga, kako je već naglašavano, sada više nego ikad važno da se okrenemo vlastitoj privredi i svi damo podršku domaćoj proizvodnji.

„Prema informacijama koje imamo od najvećih tržnih centara u Srpskoj, a većina ih je već označila police sa domaćim proizvodima, u ovom periodu su se, zbog specifične situacije, i kupovne navike promijenile, pa su se potrošači najviše okrenuli na kupovinu robe široke potrošnje“, naglasio je Blagojević.

Dodao je da, prema reakcijama koje dobijaju, potrošači sada imaju mnogo više interesovanja za domaće proizvode, nego što je to bilo ranije.

„Sigurno je da je došlo i do promjene odnosa potrošača prema domaćim proizvodima, u smislu da se oni sada više interesuju koji su to domaći proizvodi, a samim tim se i više odlučuju za njihovu kupovinu“, rekao je Blagojević.

Aleksandaru Tomiću, predsjedniku Sindikata poljoprivrede i prehrambene industrije RS, nedavno je u trgovini ponuđen krompir koji je proizveden – u Indoneziji.

„Rekao sam trgovkinji: ‘Molim Vas, vratite to tamo u košaru, ja to ne mogu da uzmem'“, priča nam Tomić, kojem je neshvatljivo da nam prodaju krompir iz Azije, dok mi imamo izuzetno kvalitetan domaći.

Nadležne institucije bi, dodaje, trebalo da ograniče uvoz u vrijeme kada kod nas stiže sezonsko voće i povrće.

„Ne mogu da shvatim da nam bijeli luk dolazi iz Kine! Potrošačima poručujem da uzimaju i traže isključivo domaće. Samim tim činom štite svoje zdravlje, ali i domaću privredu“, rekao je Tomić u izjavi za „Nezavisne novine“.

Janko Petrović, potpredsjednik Unije udruženja poslodavaca Republike Srpske, takođe ističe da je izuzetno bitno da se svi pri kupovini okrenemo domaćim proizvodima.

„Domaće proizvode treba da nastavimo kupovati i kasnije, a ne samo sad u ovoj situaciji. Ima li smisla kupovati, recimo, onolike količine vode iz uvoza? Kada je kvalitet u pitanju, naši proizvodi ne zaostaju u odnosu na one koji se uvoze“, naglasio je Petrović.

Značaj kupovine domaćeg

  • jačamo naša privredna društva
  • zadržavamo postojeća radna mjesta
  • otvaramo nova radna mjesta
  • izdvajamo više novca za penzije, bolnice, škole
Print Friendly

Leave a Reply