Virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) od danas će, u Bijeljini  i Laktašima, pružati informacije o najtraženijim administrativnim procedurama, putem vibera i gradskih portala, odgovarati na upite građana i privrede o aktuelnim dešavanjima, radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave, najavljeno je na konferenciji povodom puštanje ove platforme u rad.

Bijeljina i Laktaši su prvi gradovi u RS-BiH koji dobijaju svog „asistenta“, a ova inovacija realizovana je putem projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Komora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE) u okviru programa develoPPP njemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Četbot asistente u okviru projekta dobiće  Sombor i Šabac u Srbiji.

Analiza pokazala je da službenici u Bijeljini i Laktašima potroše i do 700 sati godišnje odgovarajući na upite građana o ovim procedurama, što ih sprečava da se posvete složenijim procesima, koji se još uvek ne mogu digitalizovati. MIA zato ima ulogu da, s jedne strane rastereti zaposlene, a s druge da građanima i privredi  pruži još kvalitetniju uslugu. Komunikacija je zasad moguća putem Vibera i gradskih portala, a u naredom periodu biće omogućena i razmjena informacija putem Facebook Messenger aplikacije.

Direktor privrednog društva SAGA NFG d.o.o., Aleksandra Grubor, demonstrirala je rad četbota i istakla je da je MIA zasnovana na vještačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom liči na  razgovor sa drugom osobom.

Projekat  “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije” ima za cilj da pokaže aktivnu i funkcionalnu primjenu četbota na lokalnom nivou, gdje će najviše koristi imati građani i privreda od poboljšanih, pristupačnijih i pojednostavljenijih procedura u pogledu pružanja informacija o opštinskim uslugama.

Print Friendly

Leave a Reply